Publicitat

Les noves mesures de mobilitat de l’Ajuntament transformaran poc Sarrià – Sant Gervasi

L'Ajuntament ha presentat grans transformacions a la Gran Via, la Via Laietana i l'avinguda Diagonal però al districte no seran tan notòries

spot_img

Publicat el 25.4.2020 13:28

Societat

Carme Rocamora

Amb previsió de la futura sortida progressiva del confinament, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dissabte un pla d’actuació amb mesures urgents i immediates per “garantir que la ciutadania pugui moure’s amb les millors condicions de seguretat possibles”, impulsant alhora els models de transport col·lectius, sostenibles i no contaminants. Es contemplen actuacions que ben segur transformaran la imatge de la ciutat, com a mínim durant un temps, sobretot a grans artèries com la Gran Via, la Diagonal o la Via Laietana, on els vianants i ciclistes guanyaran molt d’espai, així com també a altres carrers de l’Eixample.

Publicitat

Les mesures no seran tan destacables al districte, tot i que també n’hi ha unes quantes de contemplades: la Via Augusta guanyarà un carril lateral per a les bicicletes en detriment del vehicle privat en el seu tram inicial entre l’avinguda Diagonal i la plaça Molina, una reivindicació que la Plataforma Bici Augusta considera insuficient.

Publicitat

https://twitter.com/merceB612/status/1253988082765967360?s=20

Aquest nou corredor bici a la ciutat es pintarà d’un color identificatiu i comptarà amb el logo de la bicicleta senyalitzat a cada cruïlla, a més d’incorporar elements de protecció pel ciclista.

Mapa de les actuacions a la ciutat

També es contempla la segregació de diferents trams del carril bus, com per exemple el que va des de l’Avinguda de Sarrià fins a la plaça Prat de la Riba o al carrer Balmes entre la Granada del Penedès i l’avinguda Diagonal. L’actuació en aquests casos consistirà en col·locar elements físics per protegir el carril bus de la invasió d’altres vehicles. A més, la creació de nous trams de carril bus afectarà també a la Via Augusta en sentit ascendent, en aquesta cas entre el carrer Hort de la Vila i el passeig de la Bonanova.

Imatge d’arxiu d’un autobús V13 © Ajuntament de Barcelona

En total Barcelona preveu fer 17 actuacions de millora a la xarxa de carril bus i crear 21 quilòmetres nous de corredors bici, abans de l’inici del desconfinament.

També abans de l’estiu l’Ajuntament informa que vol començar a aplicar mesures com intensificar el control de la indisciplina en els carrils bici i bus, així com iniciar una campanya de comunicació per fomentar el respecte al ciclista en els carrers 30, i una altra campanya per prestigiar el transport públic.

El pressupost total de les actuacions previstes està xifrat en 4,4 milions d’euros.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]