Publicitat

Les obres del carril bici al tram central de la Via Augusta començaran el 7 de novembre

En un futur el carril bici de la Via Augusta ha de connectar l'entrada a Barcelona per la ronda de Dalt i els túnels de Vallvidrera amb l'avinguda Diagonal

spot_img

Publicat el 2.11.2022 21:08

Societat

Sergi Alemany

Tot està a punt perquè el dilluns 7 de novembre, segons ha pogut saber El Jardí, els operaris de BIMSA comencin a treballar en la construcció del reclamat tram central de carril bici a la Via Augusta, que a la llarga ha de connectar de manera pedalable l’entrada a Barcelona des de l’altura de la ronda de Dalt i els túnels de Vallvidrera amb l’avinguda Diagonal. Això suposarà l’eliminació, com a mínim, d’un carril per a cotxes i motos en alguns trams de carrer, on es passarà de sis a cinc carrils.

Publicitat

Es mantindran dos dels carrils actuals de circulació en sentit ascendent (de sortida de la ciutat) i tres en sentit descendent (d’entrada a la ciutat). La proposta dels ciclistes era que es passés dels sis carrils actuals de circulació a quatre, però l’Ajuntament opta per fer més estrets els carrils en alguns trams i mantenir-ne cinc sempre que es pugui.

Publicitat

En aquest sentit, la plataforma Bici Augusta ha convocat una bicicletada popular el pròxim dissabte 5 de novembre per demostrar com de ple anirà aquest carril bici quan es posi en funcionament en els propers mesos.


“Estem convençuts que aquest carril bici serà un èxit i tindrà una gran demanda”, diu a El Jardí el membre de la plataforma Bici Augusta, Jaume Llansó. També alerta, però, que només inaugurar-se “quedarà obsolet” i és que en alguns punts l’amplada serà de poc més de dos metres, i en altres de poc més d’un metre. “És evident que quedarà estret”. La solució immediata? “Sempre hi haurà l’opció, que ningú et prohibeix, de circular també pel carril teòricament assignat a cotxes, per on a la ciutat també poden anar les bicicletes. Veurem quina és la dinàmica…”.

De fet, la imatge de bicicletes circulant els últims mesos pels carrils de la Via Augusta és habitual encara que no hi hagi un carril bici construït, des de l’aparició de la iniciativa del bicibús escolar. Llansó recorda que aquest carril bici connecta directament amb els FGC a Sarrià on “molta gent ve de fora i baixa en bicicleta a la ciutat”, i lamenta que amb cinc carrils pels vehicles de motor tampoc es rebaixaran suficient les emissions de fum i soroll.

Actualment la Via Augusta compta amb un primer tram de carril bici construït entre l’avinguda Diagonal i l’avinguda Riera de Cassoles, i en un futur l’obra ha d’arribar fins a la plaça Borràs a Sarrià. La durada prevista de les obres que ara s’inicien és de sis mesos des del moment en que es comenci a treballar-hi.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat

Sarrià-Sant Gervasi aprova impulsar un projecte per cobrir la Via Augusta, a proposta de Junts

Tots els partits voten a favor de la iniciativa excepte el govern, que la qualifica de "poc creïble"

Gay tanca la porta a convertir la llosa de Sarrià en un pàrquing: “No m’entra al cap”

La pacificació de Major de Sarrià, els Jardins d'Oriol Martorelll i la recollida port a porta, altres temes de debat al Consell de Barri de la vila

Denunciat un conductor per triplicar la velocitat permesa a la Via Augusta: circulava a 143 km/h

Els fets van passar dimecres i segons el règim sancionador l'home s'exposa a penes de presó de 3 a 6 mesos, multa o treballs comunitaris, a més de la retirada del carnet
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]