Publicitat
spot_img

Les tres cruïlles amb més accidents de trànsit a Sarrià-Sant Gervasi

La Guàrdia Urbana identifica al districte tres punts de risc, on s'han produït més de 10 sinistres en l'últim any

Publicat el 21.1.2025 19:03

Societat

El Jardí

Es consolida el descens dels accidents de trànsit i dels ferits a la ciutat de Barcelona. Segons el balanç de sinistralitat, presentat el 21 de gener per l’Ajuntament de Barcelona, durant l’any 2024 la Guàrdia Urbana va intervenir en un total de 6.708 accidents de trànsit a la ciutat. Aquesta xifra representa un 2,39% menys respecte a l’any anterior. La tendència decreixent també s’observa en el recompte total de ferits, que va ser de 8.482 i ha disminuït un 3,44% des del 2023. Els indicadors reflecteixen una evolució generalment positiva pel que fa als accidents de trànsit a Barcelona.

Publicitat

En el cas de Sarrià-Sant Gervasi, els punts del districte on més accidents de trànsit es van produir el 2024 són a la ronda General Mitre número 76 i a l’encreuament de l’Avinguda Tibidabo amb el carrer Isaac Newton, a tocar de la Ronda de Dalt. En aquests mateixos llocs es van enregistrar, al llarg del 2023, 11 i 14 accidents de trànsit, respectivament. En canvi, durant el 2024, hi va haver 12 accidents en ambdós punts, nou menys que a la intersecció de Gran Via de Les Corts Catalanes amb el carrer Aribau, a l’Eixample, el punt més crític de la ciutat.

Publicitat

Disminueixen els accidents a Balmes amb Diagonal

El tercer punt amb més accidents de trànsit al districte el 2024 va ser la cruïlla del carrer Balmes amb l’Avinguda Diagonal, on hi va haver 10 sinistres respecte als 17 que hi havia hagut l’any anterior, quan va esdevenir la zona de més risc de la ciutat. Per tant, s’han enregistrat set accidents menys en qüestió d’un any.

Font: Ajuntament de Barcelona

Aquests tres punts de Sarrià-Sant Gervasi són considerats per la Guàrdia Urbana com a zones de risc en aquests moments, perquè s’hi han produït més de deu accidents en un període de dotze mesos. Les principals causes d’accident arreu de la ciutat es mantenen respecte a l’any passat i continuen sent les distraccions dels conductors amb el mòbil, el consum d’alcohol, no respectar la distància de seguretat, fer girs prohibits o sense precaució i saltar-se semàfors o que els vianants creuin per punts no autoritzats.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’esperat retorn del Tramvia Blau ja té projecte i data

Durant tot el 2026 es farà un procés participatiu sobre la remodelació de l'avinguda Tibidabo i la recuperació de l'emblemàtic vehicle, i s'espera incloure el projecte -estimat en més de 40 milions d'euros- en els pressupostos del 2027

Les distraccions al volant són la principal causa d’accident a Sarrià

La Guàrdia Urbana identifica dues zones de risc al barri

La Torre Macaya, l’edifici de l’avinguda Tibidabo que va inspirar a Ruiz Zafón

L'actual hotel és obra de l'arquitecte Enric Sagnier, encarregada per a la distingida família barcelonina

La Torre Joan Llusà, un edifici inspirat en l’arquitectura neoclàssica parisenca

L'antiga casa d'estiueig de l'Avinguda Tibidabo actualment acull la seu de l'Institut Superior de Dret i Economia
spot_img

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí