11.2 C
Sant Gervasi
| Dijous 22 d'abril de 2021 |

Marcant la diferència, per Marta Royo Espinet

"Sigues coherent entre el que dius i el que fas. Aquesta serà la teva marca personal, la teva empremta! "

Opinió

Marta Royo

Marta Royo Espinet

Quina és la diferència entre dir-te Ada o ser l’Ada Parellada? Quina diferència hi ha entre dir-te Lionel o ser en Leo Messi? Probablement la diferència rau entre ser una persona normal, a qui com a molt li agradi cuinar, o ser una de les cuineres de referència del nostre petit gran país. O entre ser un noi normal, a qui li agradava més jugar a futbol que a bàsquet, o ser el millor futbolista del món. 

És la diferència entre tenir construïda una marca personal (ser coherent entre el que dius i el que fas) o no tenir-la. L’Ada és una persona que potser cuina a casa, per a la seva gent, per a la seva família ━igual que la Marta, servidora, fa paelles━. En canvi, l’Ada Parellada és una marca personal, amb uns valors, amb una manera de ser i de fer, amb una coherència. Si penses en una cuinera, penses en algú que cuina. Si penses en l’Ada Parellada, penses en una cuinera compromesa amb la gent, amb el país, amb els seus, amb un ofici fet amb esforç diari i continuïtat. Una gran comunicadora, sempre disposada a donar un cop de mà. Aquesta és la seva marca personal, la seva petjada. 

En Leo és un noi que juga a futbol i marca gols, però en Leo Messi és la màgia futbolera en estat pur. Messi és la passió pel futbol. Un noi argentí que va venir al Barça quan era un marrec, arran d’un problema de salut, i ha impregnat de blaugrana totes les seves cèl·lules. Sent els colors (a banda del que hagi pogut passar aquesta darrera temporada) i destil·la felicitat en veure una pilota. És un exemple de lluita i de perseverança per a la nostra canalla: no ens oblidem que és on és fruit seu gran esforç. És sacrifici i superació. Aquesta és la seva marca personal, la seva petjada.

Pensar en Ada Parellada, Leo Messi, Pau Donés ━una abraçada, Pau, allà on siguis━ o en Jordi Basté és pensar en gran. Podem extrapolar aquests noms al nostre entorn, com per exemple, si pensem en un arquitecte o pensem en en Xavi Oller o si pensem en el benestar emocional o pensem en la nostra col·laboradora Glòria Vilalta. 

Si ets un professional liberal, és molt important que creïs la teva pròpia marca per situar-te a la ment del consumidor. El periodista Risto Mejide diu que construeixis la teva marca personal abans que ningú la construeixi per a tu. I en Jeff Bezos, fundador d’Amazon, diu que la teva marca personal és allò que diuen els altres de tu quan no hi ets.

I jo afegeixo que, sigui quina sigui la teva professió, et dediquis al que et dediquis, reflexiona sobre qui ets, què fas i què et fa diferent. I, sobretot, sigues coherent entre el que dius i el que fas. Aquesta serà la teva marca personal, la teva empremta! 

Ara et proposo que et facis una petita reflexió: 

  1. Tens clar qui ets, què fas i en què et diferencies de la resta?
  2. Què pensa de tu, el mercat? Com et veu?
  3. És el mateix que voldries que pensessin?
  4. Va alineat amb els teus valors i la teva manera de fer?
  5. Quins són els teus objectius professionals? I els personals? Van alhora?
  6. Quina és la teva proposta de valor?
  7. Què pots oferir que et diferenciï de la resta de competidors?

Ja tens deures. I si vols que t’ajudi només cal que contactis amb mi. Junts, ho resoldrem!

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.