Publicitat

‘Metro-gim’, un relat d’Elsa Corominas per als lectors d’El Jardí

Pujava al metro vestida d’esport, a l’estació que tenia més a prop de casa, la de Fontana...

spot_img

Publicat el 6.7.2024 6:00

El relat

Elsa Corominas

Cada any, quan arribava el mes de juny es donava de baixa del gimnàs i començava el metro-gim, la seva particular manera d’exercitar el cos aprofitant el bon temps, les rutes del metro i l’atzar.

Publicitat

Pujava al metro vestida d’esport, a l’estació que tenia més a prop de casa, la de Fontana, cada tarda lliure estiuenca o matí de cap de setmana disponible. Entrava al vagó i llavors iniciava el seu joc rutinari. Primer havia d’aconseguir asseure’s, que no sempre era fàcil i, un cop asseguda, es tractava de baixar a la mateixa estació que la persona que tenia just al davant, al seient simètric. Llavors el repte era seguir-la dissimuladament i sense molestar fins que la persona triada entrés en algun lloc, moment en què buscava l’estació de metro més propera i tornava a iniciar la rutina lúdica i esportiva. Aconseguia així caminar de manera distreta i divertida un parell d’hores al dia, amb ritmes variats segons la persona seguida i amb distàncies de recorregut diverses segons els destins de les persones passatgeres elegides amb aquell joc alimentat per l’atzar i la casualitat.

Publicitat

Un dia, però, qui se li va asseure al davant la va atrapar per com es movia amb el ritme de la música que escoltava amb uns auriculars sense fil. Era dissabte i quan va baixar a l’estació de Poble Sec i va enfilar un carrer amunt cap a la plaça de les Navas, va pensar que seria un bon dia esportiu, si com semblava arribarien a algun parc de la muntanya de Montjuïc. I sota les palmeres de la plaça anava notant un estrany interès creixent en aquella persona, i un desig sincer que trigués molt en entrar en algun lloc. Però aquells pensaments van quedar suspesos quan sobtadament va entrar en un bar com els de tota la vida, un local amb barra d’acer inoxidable, inoblidable, i va demanar “una marinera”. I també suspesa se li havia quedat la mirada a la porta del local, quan es va sentir interpel·lada per la persona seguida i, per por que ho hagués notat i mirant de destensar el moment, va dir sense pensar massa:

-Què és “una marinera”?

-Et convido a provar-la, aquí fan les millors de tot Barcelona, passa.

I va entrar.

‘Meandres del tedi lector’, un relat d’Elsa Corominas per als lectors d’El Jardí

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

“El fil invisible”, el relat d’Elsa Corominas

"Alguna vegada guanyava als escacs tot i que solia emprendre un viatge mental distret en cada partida"

Ansietat sonora

El relat d'Elsa Corominas sobre la música com a eina per a oblidar les preocupacions

En caiguda lliure

El relat d'Elsa Corominas sobre la voluntat d'actuar quan presencies una agressió masclista
spot_img

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]