Publicitat

Mobile & Barcelona, llarga vida!

El Mobile ja no va de mòbils, ha quedat com la marca del congrés mundial més important de tecnologia, escriu Marta Royo

spot_img

Publicat el 10.3.2024 22:00

Opinió

Marta Royo

Publicitat

Enguany he tingut la gran sort de visitar el Mobile World Congress (col·loquialment anomenat per tothom “el Mobile”. És el primer cop que hi vaig i, com qualsevol primer cop d’una cosa que et fa il·lusió, estava del tot embadalida. He pogut presenciar en primera persona els avenços en relació amb la intel·ligència artificial, motor del Mobile d’enguany i… uau!

Publicitat

Un Mobile ben diferent del del que presentaven als inicis. Ara, el Mobile ja no va de mòbils (aquells aparells portàtils que podies portar a la butxaca i que servien per parlar per telèfon); el Mobile ha quedat com la marca del congrés mundial més important de tecnologia. Igual que l’origen d’Apple fou el del desenvolupament d’ordinadors amb una interfície molt senzilla i el seu propi sistema operatiu i ara és la simplicitat (des del disseny fins a l’experiència de l’usuari) en la tecnologia, amb el Mobile passa el mateix.

“El Mobile i Barcelona són avui la parella perfecta”

Una marca és allò que es pensa d’un producte (Apple), d’un servei (CaixaBank), d’una persona (Messi), d’un lloc (Barcelona) o d’un esdeveniment (Mobile), però és també allò que nosaltres volem que sigui, independentment del nom i del que era al principi, ja queles marques (afortunadament) sovint evolucionen en la mateixa direcció en què evolucionen el món i la societat. I quan dues marques s’uneixen, el concepte de marca s’amplifica i es multiplica. Malgrat que els últims anys el Mobile i Barcelona hagin estat un matrimoni que estava “a la grenya” (em permeto fer la broma de comparar-lo amb el mític matrimoni Roper, en George i la Mildred de finals dels setanta), el Mobile i Barcelona són avui la parella perfecta, on els fabricants de tecnologia ensenyen els nous enginys vestits amb les millors gales, rebuts per Barcelona amb el somriure més gran.

“El Mobile és el lloc on es dibuixa el futur”

Si parlem del Mobile com a marca, ens submergim en un univers de tecnologia, innovació i anticipació. El Mobile ja no és una fira on s’exposen nous productes, sinó un punt de trobada global on els líders de la indústria (recordem que, aquest any, més del 40 % d’expositors ja no eren només de la indústria tecnològica) convergeixen per presentar les últimes tendències i descobriments en el camp de la tecnologia mòbil (en qualsevol sector o àmbit) i la connectivitat. Ha transcendit la seva funció inicial d’aparador de nous dispositius per convertir-se en una plataforma on es debaten i es presenten solucions per als reptes més urgents del nostre temps: des de la connectivitat 5G/6G fins a la internet de les coses, passant per la intel·ligència artificial i la seguretat cibernètica.

“Per un matrimoni perfecte molts anys més. Visca els nuvis!”

A més del seu perfil empresarial, el Mobile també és un espai d’inspiració i descobriment. És aquí on les idees es converteixen en realitat i on es potencien les col·laboracions entre sectors diversos. És també una experiència transformadora. És el lloc on es dibuixa el futur i on es planten les llavors dels grans canvis que modelaran la nostra societat en els anys vinents. És per això que, quan pensem en el Mobile, veiem una marca com a símbol de progrés i possibilitats infinites.

El Mobile, com qualsevol marca d’èxit, no només es basa en atributs racionals (el que és i el que ofereix) com qualitat, innovació i productes espectaculars, sinó també en la capacitat de generar connexions emocionals profundes amb el seu públic, a través d’una identitat distintiva, una narrativa emocionant tant dins com fora i experiències úniques.

Llarga vida al Mobile a Barcelona. Per un matrimoni perfecte molts anys més. Visca els nuvis!

Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació. Article publicat inicialment a El Periódico

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’art d’insultar, per Aitor Romero

"Tampoc s’entén massa bé aquells que insulten en una llengua que el seu interlocutor no entén i es vanten de la seva audàcia. L’acció de l’insult requereix comprensió mútua i, per tant, és necessari utilitzar un codi que la víctima escollida pugui entendre perfectament"

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero
spot_img

Aprovat el pla per finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià: així és el projecte

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i es respectarà l’interior enjardinat, i entre l’avinguda de Sarrià i la plaça es reordenaran els carrils de circulació per tal de convertir la parada de Francesc Macià en un intercanviador entre tramvia i bus

Aspasim obrirà un local multidisciplinari a Sarrià

El Districte de Sarrià-Sant Gervasi ha formalitzat un conveni de quatre anys amb per a l’ús d’un local situat al carrer de Cornet i Mas

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí