Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Neix DeCollserola: la marca d’aliments Km0 de la pagesia i artesans de la serra barcelonina

Tots els productes s'elaboren seguint els principis de l'economia social i solidària i d'entrada hi ha una desena de proveïdors

Publicat el 5.10.2024 8:10 · Actualitzat el 8.10.2024 17:34

Economia Social i Solidària / Sostenibilitat

Enric Capdevila, Comunalitat La Drecera 

A la serra de Collserola tenim pagesia, productors i elaboradors artesans que produeixen aliments de primera qualitat, que contribueixen a reforçar el teixit comunitari, agroecològic i artesà del territori. La majoria s’han enxarxat per fer arribar el seu producte de proximitat de forma directa o en un circuit curt; per poder fer la distribució i comercialització han creat la marca DeCollserola (www.decollserola.cat).

Aquests productes són fruita i verdura ecològica, i productes elaborats (conserves, dolços artesanals, cerveses, vins, caves, begudes fermentades, sucs, olis d’oliva, mel i derivats). Els elaboren seguint els principis de l’economia social i solidària, a destacar:

Publicitat
  • Agricultura ecològica: tenen cura de l’entorn seguint els principis de l’agroecologia, afavorint la biodiversitat, respectant l’estacionalitat i l’entorn, evitant els productes contaminants i tòxics.
  • Inclusió social: generen espais de treball, d’ocupació laboral, per a persones en situació de risc d’exclusió, ja sigui al camp, en centres especials de treball, etc.
  • Reforç del teixit comunitari: mitjançant esdeveniments culturals, treball educatiu o social, l’articulació amb grups de consum, etc.
  • Compromís amb la qualitat del producte i els valors entorn de la seva producció, cuidant les característiques de gust, de textures i alimentàries excel·lents, combinades amb la cura de les persones i l’entorn on han estat produïdes.
  • Treball en xarxa amb altres actors de l’economia social i solidària de l’àmbit de Collserola, del Vallès i el Barcelonès, o en l’àmbit de Catalunya.
Extracció de mel Melvida © DeCollserola

Actualment, dins de la marca DeCollserola trobem enxarxades diverses iniciatives de pagesia i elaboració artesana de la serra, unes com a promotores (La Rural de Collserola i l’Ortiga) i altres com a proveïdores, que conformen un catàleg conjunt de productes provinents del Parc Natural de Collserola.

Per citar alguns dels productes i projectes presents al catàleg: verdures ecològiques de temporada de L’Ortiga (lortiga.cat), La Rural de Collserola (laruraldecollserola.com) i la masia Can Domènech (hipicadomenechdunfoy.com); el vi i vermut de Rabassaires (rabassaires.com); la mel de Melvida (melvida.cat); la restauració de Les Escales (lesescales.cat); les cerveses de La Florestina (cervezaflorestina.com), i els olis El Puig (olielpuig.es), entre d’altres.

Cervesa florestina © DeCollserola

De moment, com a consumidors podem accedir als productes a través de la seva web, o del grup de consum de Sarrià a Casa Orlandai o el de Can Pujades al Mercat de Vallvidrera. Esperem que molt aviat estiguin disponibles a establiments i comerços dels nostres barris.

Consumeix productes de proximitat, consumeix DeCollserola.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Diverses entitats de Sarrià – Sant Gervasi demanen canvis en el projecte dels Jardins d’Oriol Martorell

Les al·legacions aposten per reforçar Gardenyes, adaptar el futur parc al canvi climàtic i millorar la connexió entre Sarrià i les Tres Torres

Més de 10.000 captures de vespa asiàtica en un any: el balanç d’un projecte amb resultats exitosos a Collserola

Un projecte comunitari, amb suport científic i voluntariat format, ha aconseguit reduir de manera significativa la presència d'aquests insectes, generant un benefici net per la diversitat global del ecosistema

Capturades més de 5.000 reines de vespa asiàtica a Collserola

La Drecera tanca una primera fase “molt positiva” i prepara una nova ofensiva després de l’estiu

La Casa Orlandai celebra el seu 18è aniversari amb una programació plena d’activitats

La setmana del 5 d'abril, el centre cultural de Sarrià acollirà espectacles, dinars populars i concerts, entre altres
spot_img

El programa de la Festa Major de Sarrià 2026 en paper es distribuirà per primer cop únicament través d’El Jardí

El programa íntegre es podrà trobar en paper dins del diari i els subscriptors també el rebran en PDF al correu electrònic

Casa Sagnier obre la convocatòria del XV concurs Docs Cooperants per a joves creadors

El certamen busca projectes de documental social d’autors d’entre 16 i 29 anys i ofereix dos premis de 2.000 i 1.000 euros

L’empremta de l’esclavitud en la Catalunya del segle XIX

Les fortunes vinculades al comerç colonial i al tràfic de persones esclavitzades van contribuir a impulsar la industrialització catalana; la recerca històrica actual revisa aquest llegat per entendre millor l'origen de determinades desigualtats i prejudicis

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí