Societat
Sergi Alemany Erra
- El Farró Superilla: tornem a omplir de vida els nostres carrers
- L’AV del Farró demana als reis mags la conversió del barri en zona de vianants
Superilles no. Però pacificacions de carrer, com els governs socialistes han fet tota la vida, sí. És el que defensava la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, en l’entrevista d’inici de mandat feta per El Jardí. La pregunta feia referència a les contemplades, en l’anterior mandat municipal, creació de superilles a la Bonanova -ha quedat en no res- i del Farró, que en aquest cas partia d’un projecte aprovat als pressupostos participatius impulsats pel govern d’Ada Colau.
Ara, l’Associació de Veïns del Farró, que fa anys que demana un seguit de millores recollides en un article publicat en aquest diari el desembre del 2020, ha tingut coneixement a través del govern del Districte que entre finals de febrer i principis de març començaran a fer-se obres puntuals de pacificació en diferents carrers del barri. No es farà cap superilla, tot i que el projecte participatiu inicial portava per nom ‘Superilla al Farró – Pacifiquem el barri’.
Actuacions puntuals per afavorir una reducció del trànsit
Les obres de pacificació del Farró, que segons han pogut saber els veïns s’allargaran fins al maig, es faran per zones per no col·lapsar la circulació pel barri. Seran tres mesos de talls puntuals de trànsit per fer actuacions que permetin reduir la velocitat dels vehicles de motor i augmentar els passos de vianants entre carrers. Tal com va descriure la regidora del districte, Maria Eugènia Gay, al darrer Consell Plenari, seran “un conjunt d’actuacions en voreres, cruïlles i senyalització” per tal d’afavorir la pacificació.
Les principals actuacions de pacificació es faran als carrers Saragossa, Pàdua, Sant Hermenegild i a la plaça de Sant Joaquim, mentre els veïns continuen reclamant que l’àgora principal i històrica del barri, la plaça Mañé i Flaquer, estigui més protegida del que ho està ara del pas dels cotxes i, sobretot, dels camions de mercaderies. L’efectivitat de les obres, reduir el pas de vehicles pels carrers del barri i que els que hi circulin ho facin a una velocitat que no suposi un perill pels vianants, s’haurà d’avaluar un cop executades.