Publicitat

Pas endavant en la rehabilitació de l’edifici de Can Ferrer 

Batlle planteja fer un Consell de Barri monogràfic sobre la remodelació dels entorns del Mercat de Galvany on el veïnat pugui aportar idees

spot_img

Publicat el 4.5.2021 12:57

Societat

Carme Rocamora

Aquest estiu farà tres anys que es van obrir al públic els Jardins de Can Ferrer. Però el reclam veïnal, que acumula més de 30 anys d’història, segueix demanant la rehabilitació de l’edifici perquè esdevingui d’ús veïnal. Al Consell de Barri de Galvany celebrat el 29 d’abril, el Govern municipal va explicar que ara mateix s’està treballant per fer un intercanvi de qualificació de sòl: a dia d’avui, la finca té qualificació de zona verda, i l’Ajuntament ha trobat un espai prop de la plaça Lesseps amb sòl edificable, i es farà l’intercanvi. Entre això i els tràmits posteriors que han de passar per diverses aprovacions de les administracions, Districte calcula que d’aquí un any es podrà començar a pensar en la rehabilitació que permetrà construir-hi un casal de barri amb una superfície de 900 metres quadrats. En el mateix Consell, el regidor del districte, Albert Batlle, també va explicar novetats sobre el futur de Can Ripoll, que es convertirà en una residència privada per a gent gran. Malgrat això, l’administració es planteja que una part de les places d’aquesta residència puguin ser concertades.  

Publicitat

Així mateix, es va informar sobre les obres que s’estan fent al Mercat de Galvany a causa d’un microincendi produït a finals de l’any passat. El Govern va reiterar un cop més que cal abordar la reforma de tot l’edifici, però de moment s’ha optat per fer canvis en la instal·lació elèctrica i la renovació de l’estació transformadora, tot plegat amb un cost de gairebé 900.000 euros. Parlant d’aquesta zona de Galvany, Batlle va aprofitar per parlar de la necessitat, en un futur, de remodelar els voltants del Mercat, fent canvis “per donar-li un caràcter més potent encara”. En aquest sentit, el regidor va plantejar la possibilitat que, a finals d’any, es faci un Consell de Barri monogràfic sobre aquesta qüestió on es puguin aportar idees.

Publicitat

Al torn de preguntes, un veí va preguntar si es mantindrà el carril bus contra-direcció de la Travessera de Gràcia. El regidor va respondre que aquest és necessari per agilitzar el trajecte de la xarxa de busos, i va assegurar que s’han incorporat mesures per augmentar la seguretat a la zona, com ara tanques davant l’escola Infant Jesús. Un altre veí va demanar al Govern municipal que inclogui en el catàleg d’edificis protegits l’antiga seu de la cooperativa Flor de Maig, que està a la cruïlla de Sagués amb Marià Cubí, i que actualment acull un bar.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Com serà el futur casal de barri de Can Ferrer?

El projecte el farà el guanyador d'un concurs d’idees que es posarà en marxa aviat

Així serà la nova plaça d’Adrià: plataforma única sense circulació i més arbrat

Societat El Jardí La remodelació de la plaça d'Adrià, situada al barri de Galvany, ja és més a prop de ser una realitat. És una demanda...

Apareix un mural de Pilarín Bayés a Sant Gervasi en homenatge a la gent gran

Es tracta d'un encàrrec de Núñez y Navarro a la ninotaire vigatana davant del solar d'Alfons XII on es construirà una residència privada per a la gent gran

Comença l’enderroc del palauet de la clínica del doctor Ripoll a Sant Gervasi

L'edifici, del 1958, és propietat de Nuñez y Navarro que l'ha tingut tancat des que el va comprar l'any 2005 i ara s'hi farà una residència geriàtrica privada
spot_img

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]