Publicitat

Pep Munné es posa en la pell de Gil de Biedma al Teatre la Gleva amb ‘Las Rosas de papel’

Superb i segur expressant-se a través dels versos de Gil de Biedma, l'actor Pep Munné revela frases que se'ns claven

spot_img

Publicat el 11.2.2024 20:01

Cultura

Marta Trius

Las Rosas de papel no és només una obra de teatre, és un desig fet realitat: el de l’actor Pep Munné, que plasma sobre l’escenari del Teatre La Gleva del Farró la seva fascinació per la figura de l’escriptor Jaime Gil de Biedma. Un escriptori, una cadira, un llum i una còmoda sobre la qual descansa la safata amb el whisky i els gots, són alguns dels pocs elements que serveixen a Munné per a posar-se en la pell de Gil de Biedma i donar-nos a conèixer a l’escriptor a través dels seus propis versos.

Publicitat

Versos que parlen de literatura, d’amor i desamor, de felicitat, del pas del temps, de religió, de joventut… de totes aquelles experiències vitals per les quals va transcórrer la vida del poeta i que van aprofundir en el propi Munné quan afirma: “Vaig tenir la fortuna de conèixer al mateix Gil de Biedma i vaig tenir suficient amb tres converses per a quedar impressionat i obsessionat per l’obra del poeta”.

Publicitat
Pep Munné a ‘Las Rosas de papel’ © Teatre la Gleva

Superb i segur expressant-se a través dels versos de Gil de Biedma l’actor Pep Munné revela frases que se’ns claven: “Morir en pau com diuen que moren els que han estimat molt” o “Cossos desfets pel temps”. Un passatge en el qual reflecteix l’enamorament, un altre on parla d’Espanya com “el país de tots els dimonis” i un més en el que defineix la relació entre pares i fills com “el joc dels despropòsits entre persones que s’estimen”, ens ajuden a fer-nos una idea sobre el pensament de Jaime Gil de Biedma.

La música a càrrec de Sílvia Comes banyada de sensuals boleros i les imatges projectades en la pantalla perquè no perdem el ritme, omplen la petita sala del Teatre la Gleva de sensualitat i aire poètic.

Les roses de paper no són veritat diu Munné, o és Gil de Biedma? Una vegada més la metàfora i la imaginació utilitzades aquí per a posar títol a aquesta peça teatral, homenatge a un dels poetes més importants de la segona meitat del segle XX. L’obra es pot veure fins al 18 de febrer.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix un pol artístic gestionat per la Gleva: Teatres del Farró

El teatre farronenc obrirà un nou espai escènic que s'ubicarà a la plaça de Mañé i Flaquer la tardor de 2025

‘El nebot de Rameau’ converteix el diàleg de Diderot en una sàtira sobre el compromís social

La Gleva estrena l’obra de teatre dirigida per Ramon Simó, que es podrà veure fins al 26 de gener

Tangos en homenatge a Cunillé i altres propostes escèniques: el programa de la Gleva fins a final d’any

'Les bacants', d'Albert Arribas o 'Otel·lo', de Josep Pere Peyró són algunes de les obres que es podran veure

La República Catalana, Josep Pla i Kafka es colen a la cartellera del Teatre la Gleva

Les estrenes de teatre programades a la petita sala del Farró fins a l'estiu del 2024
spot_img

Sarrià obre la convocatòria per al concurs de cartells de la Festa Major 2025

El disseny guanyador serà la imatge de la festivitat del 2025 i les propostes es poden lliurar a l'escola TRAÇ fins a l'1 de juliol

Els Bombers de Barcelona fan un simulacre d’incendi forestal a Collserola

L’escenari ha simulat un incendi generat una tarda del mes de juliol en el solar que hi ha al final del carrer Bellesguard

Verd a vista d’ocell al Museu de la Ciència

El Museu de la Ciència CosmoCaixa és un centre de referència en divulgació científica que es va inaugurar l’any 2004. Va ser guardonat l’any 2006 i 2021 pel Fòrum Europeu de Museus com el millor Museu Europeu de l’Any, fruit del seu esperit avantguardista i creatiu. La seva innovadora proposta museogràfica i didàctica gira al voltant de l’aprenentatge i l’experimentació de la ciència a través dels sentits i l’entreteniment.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]