Publicitat

Què hi veus aquí?, per Marta Royo

"Una poma pot ser moltes coses: des d’una fruita fins a una marca. La importància de passar del producte a la marca"

spot_img

Publicat el 15.2.2022 6:30

Opinió

Marta Royo

Una fruita; una poma vermella; compota de poma; una poma de Girona; sidra; un pastís Tatin, o potser la marca Apple? Què hi veus aquí?

Publicitat

Una poma pot ser moltes coses: des d’una fruita fins a una marca. La importància de passar del producte a la marca.

Publicitat

Només definint clarament els objectius estratègics del teu negoci, prenent com a base la diferenciació, per crear una imatge sòlida i dissenyar-ne una bona comunicació, aconseguiràs tenir la teva marca ben creada.

Aquí rau el valor com a marca. Pots ser una fruita (commodity), una poma Golden (me too), una poma de Girona (un me too amb marca pròpia), una compota de poma (amb un valor afegit), una ampolla de sidra (canviant l’ús del producte), un pastís Tatin (unes delicadeses) o un Apple (convertint la poma en un estil de vida).

Anem més enllà? La teva poma, a més a més, pot transmetre frescor, repte, seducció, descoberta, prohibició…

Tinguis un producte consolidat o de nova creació, aprofita aquest any, on tot segueix una mica aturat, per reflexionar sobre la teva marca, sobre el teu full de ruta. Pensa què vols ser, més enllà d’un producte indiferenciat.

Reflexiona sobre com diferenciar-te i convertir-te en una cosa diferent i, si pot ser, única. En allò que empatitzi amb la teva audiència. Un cop ho tinguis, caldrà que ho comuniquis i ho difonguis. I aquí també cal que siguis curós, per fer-ho d’una manera notòria i memorable.

Que la teva marca i la teva comunicació impactin i perdurin en el temps.

Si no saps com fer-ho, truca’m!

Marta Royo és publicista, economista i fundadora de Mosaiking Comunicació

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"

L’art d’insultar, per Aitor Romero

"Tampoc s’entén massa bé aquells que insulten en una llengua que el seu interlocutor no entén i es vanten de la seva audàcia. L’acció de l’insult requereix comprensió mútua i, per tant, és necessari utilitzar un codi que la víctima escollida pugui entendre perfectament"

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

BCN en las Alturas: tot un èxit en la 30a edició

Durant els tres dies de fira, 6250 persones han passat per la Torre Bellesguard de la Bonanova

Torre Bernat i Creus: característiques i curiositats

Va ser projectada per Josep Masdéu Puigdemasa l’any 1906, per a l’empresa Bernat i Creus, els propietaris de la qual, Manuel Bernat Rovira i Joaquim Creus Grau, pintors i decoradors de professió, dirigien aquesta reconeguda firma ubicada al passeig de Gràcia

L’AV Bonanova i José Luis Lorente reben la Medalla d’Honor de Barcelona

L'associació que celebra 50 anys i el veí del Rectoret obtenen el reconeixement de Jaume Collboni, que destaca el "compromís" i "militància" dels guardonats

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí