Publicitat

Què hi veus aquí?, per Marta Royo

"Una poma pot ser moltes coses: des d’una fruita fins a una marca. La importància de passar del producte a la marca"

spot_img

Publicat el 15.2.2022 6:30

Opinió

Marta Royo

Una fruita; una poma vermella; compota de poma; una poma de Girona; sidra; un pastís Tatin, o potser la marca Apple? Què hi veus aquí?

Publicitat

Una poma pot ser moltes coses: des d’una fruita fins a una marca. La importància de passar del producte a la marca.

Publicitat

Només definint clarament els objectius estratègics del teu negoci, prenent com a base la diferenciació, per crear una imatge sòlida i dissenyar-ne una bona comunicació, aconseguiràs tenir la teva marca ben creada.

Aquí rau el valor com a marca. Pots ser una fruita (commodity), una poma Golden (me too), una poma de Girona (un me too amb marca pròpia), una compota de poma (amb un valor afegit), una ampolla de sidra (canviant l’ús del producte), un pastís Tatin (unes delicadeses) o un Apple (convertint la poma en un estil de vida).

Anem més enllà? La teva poma, a més a més, pot transmetre frescor, repte, seducció, descoberta, prohibició…

Tinguis un producte consolidat o de nova creació, aprofita aquest any, on tot segueix una mica aturat, per reflexionar sobre la teva marca, sobre el teu full de ruta. Pensa què vols ser, més enllà d’un producte indiferenciat.

Reflexiona sobre com diferenciar-te i convertir-te en una cosa diferent i, si pot ser, única. En allò que empatitzi amb la teva audiència. Un cop ho tinguis, caldrà que ho comuniquis i ho difonguis. I aquí també cal que siguis curós, per fer-ho d’una manera notòria i memorable.

Que la teva marca i la teva comunicació impactin i perdurin en el temps.

Si no saps com fer-ho, truca’m!

Marta Royo és publicista, economista i fundadora de Mosaiking Comunicació

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

“Viure l’espai públic”, un recull sobre el pas de la dictadura a la democràcia a Sarrià

Un grup de persones vinculades a Sarrià, i algunes que van viure aquests fets, s’han reunit per recollir informació i documentació; El Jardí en publica el llibre

Teatres del Farró obre les seves portes amb una comèdia de Virginia Woolf mai estrenada a l’estat espanyol

La nova sala, polivalent i amb capacitat per 250 persones, estrena per primera vegada Freshwater

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí