Publicitat

Què hi veus aquí?, per Marta Royo

"Una poma pot ser moltes coses: des d’una fruita fins a una marca. La importància de passar del producte a la marca"

spot_img

Publicat el 15.2.2022 6:30

Opinió

Marta Royo

Una fruita; una poma vermella; compota de poma; una poma de Girona; sidra; un pastís Tatin, o potser la marca Apple? Què hi veus aquí?

Publicitat

Una poma pot ser moltes coses: des d’una fruita fins a una marca. La importància de passar del producte a la marca.

Publicitat

Només definint clarament els objectius estratègics del teu negoci, prenent com a base la diferenciació, per crear una imatge sòlida i dissenyar-ne una bona comunicació, aconseguiràs tenir la teva marca ben creada.

Aquí rau el valor com a marca. Pots ser una fruita (commodity), una poma Golden (me too), una poma de Girona (un me too amb marca pròpia), una compota de poma (amb un valor afegit), una ampolla de sidra (canviant l’ús del producte), un pastís Tatin (unes delicadeses) o un Apple (convertint la poma en un estil de vida).

Anem més enllà? La teva poma, a més a més, pot transmetre frescor, repte, seducció, descoberta, prohibició…

Tinguis un producte consolidat o de nova creació, aprofita aquest any, on tot segueix una mica aturat, per reflexionar sobre la teva marca, sobre el teu full de ruta. Pensa què vols ser, més enllà d’un producte indiferenciat.

Reflexiona sobre com diferenciar-te i convertir-te en una cosa diferent i, si pot ser, única. En allò que empatitzi amb la teva audiència. Un cop ho tinguis, caldrà que ho comuniquis i ho difonguis. I aquí també cal que siguis curós, per fer-ho d’una manera notòria i memorable.

Que la teva marca i la teva comunicació impactin i perdurin en el temps.

Si no saps com fer-ho, truca’m!

Marta Royo és publicista, economista i fundadora de Mosaiking Comunicació

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"

L’art d’insultar, per Aitor Romero

"Tampoc s’entén massa bé aquells que insulten en una llengua que el seu interlocutor no entén i es vanten de la seva audàcia. L’acció de l’insult requereix comprensió mútua i, per tant, és necessari utilitzar un codi que la víctima escollida pugui entendre perfectament"

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"
spot_img

Un viatge inèdit pel món de les begudes pairals

Fra Valentí Serra presenta "Begudes pairals i conventuals", un recull de les begudes de la tradició mediterrània

Neix un nou club de cúrling… ara a Sarrià

Un grup de sarrianencs recull el guant del Cúrling Vallvidrera i crea un club; com no hi ha pista de gel on entrenar, discuteixen tàctiques al Bar Nou Patum

L’Institut Tècnic Eulàlia arrenca la celebració del seu centenari

Exalumnes, familiars i mestres es retroben en un emotiu acte que marca el tret de sortida a un any de commemoració

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí