Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Suspeses temporalment les obres a Can Raventós pendents d’una intervenció arqueològica

El Servei d'Arqueologia de Barcelona reclama a la promotora contractar una empresa per analitzar la parcel·la abans de continuar excavant

Publicat el 25.10.2023 11:32 · Actualitzat el 27.11.2023 11:01

Societat

Sergi Alemany Erra

Les obres per construir 53 pisos de luxe a Can Raventós s’han aturat, almenys de manera temporal. El Servei d’Arqueologia de Barcelona així ho ha indicat, després de fer una visita in situ al solar, i comprovar «deficiències» que cal corregir, segons ha informat aquest dimarts al ple de Sarrià-Sant Gervasi la regidora, Maria Eugènia Gay.

El motiu és la presència de l’antiga masia de Can Raventós, originària de 1848, de manera que abans de continuar endavant amb l’obra el promotor haurà d’encarregar un servei d’arqueologia per fer un «projecte d’intervenció arqueològic», sol·licitant una autorització a la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat, segons ha informat Gay.

Publicitat

«Veurem què es tarda a esmenar aquest fet», ha dit Gay, que ha fet ús d’aquest argumentari com a resposta a un prec rebutjat des del Govern de Districte a ERC que demanava aturar les obres fins que no es resolgui el contenciós administratiu amb la justícia, presentat per la plataforma Defensem Can Raventós per irregularitats denunciades en l’aprovació del pla urbanístic.

Segons ha pogut saber El Jardí, les obres a Can Raventós es van aturar dimecres de la setmana passada, on des d’aleshores torna a regnar el silenci en comptes del motor de les màquines excavadores.

L’Ajuntament tanca la porta a demanar un nou informe sobre Can Raventós: “La pel·lícula s’ha acabat”

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La meitat de les famílies de Sarrià – Sant Gervasi es queden sense plaça a l’escola bressol pública

El Consell Plenari aprova una proposició de Junts que demana ajudar les famílies a pagar les quotes de les privades, però topa amb una oposició ferma del PSC, comuns i ERC

El malestar per les macroobres al districte copsa el plenari a un any de les eleccions

Maria Eugènia Gay afirma que les actuacions "ara són un inconvenient, però amb perspectiva de futur són un benefici i una riquesa"

Una trentena d’entitats, entre elles Defensem Can Raventós, s’uneixen per protegir els espais verds de Barcelona

Neix la Coordinadora en Defensa del Patrimoni Verd per ampliar i millorar les zones verdes urbanes i el parc de Collserola

Gay anuncia que l’Ajuntament treballa per reobrir la carretera de les Aigües el més aviat possible

El tancament de Collserola pel brot de pesta porcina genera malestar veïnal i pressió política, mentre el govern defensa les restriccions i evita concretar terminis
spot_img

El CP Sarrià celebra 75 anys de futbol, barri i família

El club commemorarà l'aniversari amb una temporada plena d'actes oberts al barri, marcada pel record del fundador Josep 'Pitu' Calderó i amb l'objectiu de continuar sent una referència del futbol base

Lailla (Junts) planta cara als discursos aporofòbics de l’extrema dreta a Sarrià-Sant Gervasi: «La dignitat de les persones està per davant de tot»

La regidora presidenta frena els discursos d'Aliança Catalana que criminalitzen els centres que donen assistència a les persones sensellar

La Generalitat anuncia l’obertura d’una oficina d’atenció permanent per als afectats per l’esvoranc de Sant Gervasi

Encara no hi ha obertura però estarà operativa fins que finalitzin les obres de l’L9

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí