Publicitat

Tornar a l’escola: l’important és el camí, no el resultat

El centre Kumon Barcelona - Sant Gervasi-Galvany ofereix 6 consells útils per ajudar les famílies a aconseguir que els seus fills siguin millors estudiants

spot_img

Publicat el 15.9.2021 6:30

Educació

Kumon

Comença la tornada a l’escola! Professors, famílies i alumnes es preparen per afrontar un nou curs escolar, amb la confiança de recuperar la normalitat acadèmica anterior a la pandèmia. Després de tot el que vam viure el curs passat, les famílies són cada vegada més conscients que l’important és el camí, no el resultat.

Publicitat

En aquest inici de curs, Kumon torna a fer èmfasi en el fet que l’important és desenvolupar la capacitat acadèmica de l’alumne: “Formar persones responsables i competents que es puguin forjar un futur a la vida per si mateixes i, per això, desenvolupem al màxim el potencial de cada alumne de manera individual”, assenyala Laia Santanach, directora i orientadora del centre Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany.

Publicitat

Millors estudiants 

Si fem balanç del curs passat, els pares i els docents podem aprendre moltes coses. Hem sabut inculcar els valors i les actituds per a l’estudi als nostres fills? Estem ajudant els infants a ser bons estudiants? Els resultats extrets d’una recent enquesta adreçada a les famílies i elaborada per un equip d’experts en el mètode Kumon, Educar és Tot, i el psicòleg Rafa Guerrero, revelen que per al 91 % dels pares ser un bon estudiant significa gaudir aprenent i poder-ho fer sol. Com ho podem aconseguir? Aquí teniu 6 consells de Kumon per ajudar-los de cara al curs que comença: 

  1. És més important el viatge que la destinació. L’esforç no sempre desemboca en bons resultats; és important que cada alumne tingui un camí adequat a la seva capacitat perquè es pugui sentir motivat i gaudir en cada pas. Si despertem en els nostres fills el gust per aprendre i els proporcionem recursos perquè siguin eficaços i autònoms en l’aprenentatge, els bons resultats arribaran com a conseqüència d’aquest saber fer. 
  2. Motivació des d’infantil. Per a un 70 % de les famílies, el camí hauria de començar en l’etapa infantil i, efectivament, molts estudis defensen que l’aprenentatge depèn de capacitats i habilitats que es poden estimular des que els nostres fills són molt petits: atenció, memòria, perseverança… El cervell dels més petits té més capacitat d’aprenentatge i adaptació. Atendre al seu desenvolupament des de l’educació infantil els ajudarà a adquirir una base sòlida per continuar creixent en les següents etapes escolars.
  3. Ajudar-los a ser responsables. És important que fem un seguiment de les tasques escolars dels nostres fills, però, en la mesura del possible, evitant els extrems. El millor és que es responsabilitzin de les seves tasques i ens demanin ajuda puntual quan la necessitin. Els podem guiar i acompanyar, però mai fer-ho per ells. Informar el tutor escolar si no són capaços de fer-ho sols és important perquè així el docent també conegui la seva situació acadèmica i pugui solucionar-ho a classe.
  4. Els deures importen. Les tasques i els deures escolars són una «excusa» per ensenyar a aprendre i potenciar la capacitat d’autonomia dels nostres fills. Gairebé un 40 % dels enquestats identifiquen que el motiu principal pel qual els seus fills fan els deures és aconseguir reconeixement o evitar càstigs dels pares. La motivació del teu fill per fer els deures no hauria de ser evitar el càstig o que tu, com a mare o pare, te’n sentissis orgullós, sinó aprendre i guanyar autonomia en les habilitats escolars i de la vida. 
  1. Ajudar-los a gestionar el fracàs. Davant d’un examen, l’ideal és transmetre als nostres fills que confiem en els seus recursos i que l’únic que hi ha en joc és això, un examen, ni més ni menys. L’examen és una de les moltes proves i situacions en les quals els nostres fills se sentiran avaluats al llarg de la vida. Per això, interpretar una ensopegada o un suspens com una oportunitat d’aprenentatge per als nostres fills és fonamental per potenciar la seva autonomia. Si els nostres fills no s’enfronten a reptes «a la seva mida» i no viuen l’experiència de cometre errors, quan ho facin, d’adults, no sabran gestionar la frustració que els suposarà. Com més d’hora s’equivoquin i entenguin que l’error és part del procés, abans aprendran a acceptar-ho.
  1. Aprendre a aprendre. De vegades els pares pensem que allò que estudien els nostres fills per al següent examen no els servirà de res, perquè al cap de pocs dies ja no es recordaran de moltes coses. És més, un 31 % estudia de memòria o no és capaç d’autoavaluar-se. Els pares hem d’entendre la feina que fan cada any els nostres fills com un procés no només per adquirir coneixements, sinó sobretot per adquirir capacitats d’estudi. 

A més, per estimular les famílies a aconseguir que els seus fills avancin amb Kumon i es preparin per al començament de curs, el centre ofereix durant els mesos de setembre i octubre la promoció de 15 dies de prova gratis en qualsevol dels tres programes, Matemàtiques, Lectura i English, tant en la modalitat presencial com en la modalitat de classes en línia. 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Salesians de Sarrià supera el 97% dels aprovats en BI i se situa entre les millors escoles amb aquest programa

Mentre la mitjana global d'aprovats en Batxillerat Internacional és del 80,1%, aquest centre es troba 17 punts per sobre

Vil·la Urània acull una festa infantil en la inauguració de l’UràniaLab, el laboratori científic educatiu

El nou espai de pensament crític celebra la seva obertura amb tallers, espectacles i activitats per a totes les edats

Les famílies de l’escola Poeta Foix reclamen una reforma dels banys per garantir la seguretat dels alumnes

Davant les peticions de l'AFA, el Consorci d'Educació defensa que "no és prioritari ni urgent"

Els ODS a Infantil i Primària

El pla d'acció amb 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Escola Garbí Pere Verges
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]