Publicitat

Un centenar d’alumnes de Sarrià-Sant Gervasi es forma en lluita antiracista

La Fundació Guné, l'Associació Dëkkandoo i Tanquem els CIE entren a l'Institut Montserrat, Costa i Llobera i al 19@

Publicat el 21.6.2022 12:00 · Actualitzat el 17.5.2023 11:38

Educació

El Jardí

Un centenar d’alumnes d’ESO de Sarrià-Sant Gervasi es van formar la setmana passada en lluita antiracista de la mà de joves migrats i extutelats. “Segurament, a vosaltres, la policia no us para cada dos per tres pel carrer per demanar-vos la identificació, ni tampoc us segueix el vigilant cada cop que entreu en un supermercat”, deia Cheikh Drame, membre de CNAACAT (Comunitat Negra Africana i Afrodescendent de Catalunya) a alumnes de secundària de l’Institut Montserrat, l’Institut Costa i Llobera i el 19@ Centre de Formació. Amb aquest exemple, Drame exemplificava com opera el racisme i la manca de privilegis a la nostra societat.

“Jo vinc del Senegal i venia a treballar, i en arribar m’he adonat del racisme que hi ha”, deia Babacar Niang, que fa només dos mesos que ha arribat a Catalunya. Un taller de música fet amb altres nois en la seva mateixa situació l’ha ajudat, va afirmar. L’acció en aquests tres centres del districte consistia en redactar, per part dels alumnes, un manifest, i crear cartelleria i cançons en contra del racisme, tot plegat dins d’un projecte per combatre el racisme a través de l’art, impulsat per la Fundació Guné i l’Associació Dëkkandoo, en col·laboració amb Tanquem els CIE. 

Publicitat
Acció contra el racisme en les escoles © Fundació Guné

L’acte va comptar amb una taula rodona moderada per Anna Alié (Fundació Guné), on hi van participar també Mercè Duch (Tanquem els CIE), Yaguemar Diagne (Associació Dëkkandoo), així com alumnat dels instituts i jovent migrant.

El projecte es dirigeix a l’alumnat de Secundària, i també a jovent migrat no acompanyat i extutelat, amb l’objectiu de treballar conjuntament i formar-se en l’antiracisme.

Acció contra el racisme en les escoles © Fundació Guné

L’acte es va tancar amb la lectura d’un manifest creat conjuntament per l’alumnat i els joves migrants a partir de les cançons de música urbana que han elaborat durant el temps que ha durat el projecte.

En el text, els joves van exigir el compliment de la Declaració Universal de Drets Humans en què “tots els éssers humans neixen lliures i iguals en dignitat i en drets” i “cap persona pot ser discriminada per raó d’origen”. També van reclamar el tancament de tots els Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) i la fi de les deportacions.

Acció contra el racisme en les escoles © Fundació Guné

Una altra part de l’activitat va ser un taller de teatre antiracista i una mostra de cartelleria i cançons creades per l’alumnat, aquesta última a l’Espai Jove Casa Sagnier. El projecte rep el suport de l’Ajuntament de Barcelona i l’acte formava part de les jornades Refugi del programa de Justícia Global del districte de Sarrià-Sant Gervasi.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Assaig i error en la cruïlla de l’experimentació material i la poètica de l’error

L'Espai Blanc de l'ESDAPC acull fins al 12 de juny una exposició coral nascuda de la col·laboració entre dues assignatures de tercer curs

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

L’escultor, la model i el fotògraf: els tres artistes de Sarrià-Sant Gervasi

Les fotografies preses al taller de Llauradó Mariscot, a la cruïlla dels carrers Vergós i Escoles Pies

El Pere Pruna obre una convocatòria per escollir els artistes que s’exposaran el 2026

Es poden enviar propostes al centre cívic de qualsevol disciplina, des de l'1 d'abril fins al 30 de maig
spot_img

Sant Gervasi prepara una Festa Major revitalitzada i amb novetats per a tots els públics

L’orquestra Maravella, el castell de focs i una diada castellera que busca fer història són els principals atractius de les festes

Aconsegueixen aturar la xerrada d’un psiquiatre acusat de transfòbia i amb vincles amb Vox al Col·legi de Metges

Una cinquantena d'activistes frenen la xerrada de José Luís Carrasco entre crits de "Vergonya!" i un amb un cartell contra la transfòbia

Festa Major de Sant Gervasi 2026: el programa amb totes les activitats

Del 4 al 14 de juny a plaça de la Bonanova serà un dels principals escenaris de la festivitat, amb activitats per a tots els públics al llarg dels 10 dies, com propostes familiars, jocs infantils, ball country i mercats

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí