Publicitat

Un propòsit pel 2025: treballar pel barri, viure el barri

"Les persianes tancades i els locals buits no són el final d’un camí; són un avís que ens recorda que cal continuar", escriu Royo

spot_img

Publicat el 4.1.2025 6:00

Opinió

Marta Royo

L’any nou ja és aquí i, amb ell, arriben els bons propòsits. Aquest 2025, fixem la mirada en el nostre barri: els petits comerços, els locals de sempre i les marques més oblidades, aquelles que lluiten cada dia per no abaixar la persiana. Són qui dona vida als carrers i omplen d’històries cada cantonada. Però darrere de cada persiana oberta, de cada llum encesa, hi ha persones que treballen incansablement.

Publicitat

Hi ha el peixater, que gairebé no dorm. Quan la ciutat encara reposa, ell ja és al mercat triant el millor peix per als seus clients. Coneix cada peça, cada temporada i cada persona que s’apropa al taulell. Perquè servir bé no és només vendre; és estimar el que fas, tenir-ne cura. I ell ho sap millor que ningú.

Publicitat

Hi ha les llibreteres, que llegeixen cada vespre –i sovint fins a la matinada– perquè volen trobar-nos aquella novel·la que necessitem sense saber-ho. Un llibre per regalar, per aprendre o, senzillament, per escapar-nos del món durant una estona. Cada recomanació és una mostra de la seva passió pel barri i pels llibres, perquè elles no venen només llibres: ens regalen somnis i experiències.

Hi ha l’emprenedora, que durant el dia treballa a la seva feina de sempre per arribar a final de mes i, als vespres, es dedica al seu projecte personal. Sap que el seu somni no es pot esperar, però tampoc pot renunciar a la seguretat d’un sou estable. Així, prepara pressupostos, respon correus i imagina un futur millor mentre la seva oficina és la taula del menjador o una taula en un bar ple de portàtils. Sí, perquè els bars, avui dia, també són petites oficines per a aquells que no poden permetre’s un local propi.

També hi ha els joves estudiants que fan classes particulars de repàs. Amb il·lusió, ajuden altres nois a aprovar exàmens mentre es treuen quatre calerons. Uns diners que els serviran per anar de concert, fer una escapada o, simplement, per donar un cop de mà a casa. Cada esforç els apropa als seus somnis i fa créixer la comunitat.

I ben aviat, al nostre barri, obrirem les portes d’un nou espai molt esperat: la Biblioteca J.V. Foix. Serà refugi, inspiració i punt de trobada. Allà s’hi reuniran estudiants, autònoms, emprenedors, lectors apassionats i somiadors incansables. Grans i petits, nens i avis. Perquè una biblioteca no és només un lloc per llegir o estudiar: és un far de llum, un símbol de renaixement en un barri que vol recuperar el seu batec. Un lloc que ens recorda que el coneixement, la cultura i la dedicació són els pilars per tirar endavant.

Aquest és el nostre barri: una comunitat plena de gent que treballa de valent, cadascú a la seva manera, per mantenir-lo viu. Les persianes tancades i els locals buits no són el final d’un camí; són un avís que ens recorda que cal continuar. Continuar comprant al petit comerç, entrar a la llibreria del costat de casa, anar a buscar el peix a la parada de sempre, somriure a qui ens serveix el cafè i reconèixer l’esforç de qui obre cada dia.

Treballar és l’únic camí. I no només per subsistir, sinó per fer créixer el barri, la ciutat i el país. Aquest 2025, jo tinc un propòsit molt clar: cuidar el barri, continuar donant suport als petits comerços i mantenir el reconeixement de l’esforç de tots aquells que no es rendeixen. Perquè si hi ha una cosa que ens defineix, és aquesta: la voluntat de treballar, de reinventar-nos i de continuar somiant.

I recordem-ho sempre: abans de reclamar drets, hem de complir amb els nostres deures.

Marta Royo Espinet és és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo

Sarrià aixeca la persiana

"El 2025 ha començat amb bones notícies: algunes marques aposten pel barri, el que està ajudant a revitalitzar-lo", escriu Royo
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]