Publicitat
spot_img

El Costa i Llobera estudia la garantia de drets LGTBIQ+ a l’aula

L'alumat de la Comissió de Gènere de l'Institut Escola insta el centre a ser un espai 100% segur per al col·lectiu

Publicat el 28.8.2024 15:54

Societat

El Jardí

L’alumnat de l’Institut Escola Costa i Llobera, a Sarrià, i de l’Institut Milà i Fontanals, a Ciutat Vella, han elaborat un informe amb propostes per fer de les escoles i els instituts espais segurs per al col·lectiu LGTBIQ+. Les recomanacions, s’emmarquen en el projecte ‘Transgredint la norma!: Comunitats globals lliures de LGTBIfòbia’, iniciativa finançada per l’Ajuntament de Barcelona. “Són recomanacions per implementar en els centres educatius amb l’objectiu de millorar la inclusió de les persones diverses sexoafectivament i de gènere”, explica la tècnica de l’Assemblea de Cooperació per la Pau (ACCP) -una de les entitats impulsores-, Sara Ortiz.

A l’Institut Escola Costa i Llobera, tot i que es percep generalment com un espai segur en matèria de drets LGTBIQ+, un 30% de l’alumnat admet haver normalitzat algun insult homòfob, un 47% ha presenciat situacions d’homofòbia al centre i un 22% les ha patit en primera persona. D’entre les agressions més comunes, destaquen les bromes i els insults. L’alumnat també destaca que a més d’actituds lgtbifòbiques, es fan comentaris masclistes i feixistes a les aules.

Publicitat

L’alumnat identifica hostilitat per part de l’entorn més proper

Una altra de les problemàtiques que s’ha posat damunt la taula, ha estat la de la percepció que tenen els joves sobre l’acceptació o rebuig per part de les famílies. Bona part de l’alumnat identifiquen hostilitat per part de l’entorn més proper, i en el millor dels casos, acceptació relativa o indiferència. En aquest sentit, una de les recomanacions que fan als centres és “implicar més a les famílies per revertir la sensació de poc suport familiar”.

Algunes d’aquestes recomanacions perquè les escoles siguin espais lliures de violències, han estat formar a l’alumnat i el professorat i difondre els protocols davant d’agressions lgtbifòbiques entre els referents, “perquè tot i que existeixen, s’ha detectat que en molts casos no es coneixen en profunditat”.

Un estudi fet pels alumnes que participen en la Comissió de Gènere

L’estudi l’han fet els alumnes que participen en les comissions de gènere dels centres, i la metodologia ha estat fer enquestes i entrevistes personals a alumnat i professorat amb la finalitat de detectar com és d’inclusiva l’escola i, a partir d’aquí, poder fer recomanacions per millorar els espais.

 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Una desena d’activitats per commemorar a Sarrià-Sant Gervasi el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+

La Festa de l'Orgull a Casa Orlandai, xerrades, exposicions i tallers omplen el districte de propostes fins al 28 de juny

Parets que ens parlen a Sarrià i al Raval

Alumnes de 2n de Batxillerat de l'IE Costa i Llobera comparen els grafits que es fan als dos barris per esbrinar la ideologia política

Tenen els avis dret a visitar els seus nets i relacionar-s’hi?

Quan el conflicte és inevitable i s’acaba judicialitzant, els jutjats han de protegir sempre l’interès superior del menor

El joc: una gran eina educativa, per Carles Bosom

"Cal fer un esforç col·lectiu per donar accés a tots als infants a les activitats de lleure educatiu"
spot_img

Quan Nadal em torna a trobar 

El relat de Maria Àngels Viladot

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí