Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Una mirada a Barcelona des de Sarrià

"Escampats arreu, campanars i senyorials habitacles. Tots ells en harmonia amb els alts edificis moderns que són el testimoni del canvi que a poc a poc es va produint"

Publicat el 19.9.2021 6:30

El Racó del Veïnat 

Montserrat Margenat

És una tarda d’estiu alleugerida de calor. Passejar pels carrers tranquils de Sarrià ens encoratja a seguir i anem fins al Monestir de Pedralbes. Caminem lentament, descobrim noves placetes, nous racons… En arribar, multitud d’històries curosament guardades en les pedres centenàries ens embolcallen. Ens aturem uns instants i adquireixen vida en la nostra imaginació.  

Ja de tornada, seguim pel carrer Montevideo, i sense adonar-nos-en ens trobem davant l’entrada del Parc del Castell de l’Oreneta, als peus de Collserola. Un camí envoltat de verd s’enfila amunt cap a la carretera de les Aigües. No ens hi podem resistir: ens sedueix i el seguim. Més amunt, els bancs del mirador ens conviden a seure. Barcelona als nostres peus. Des del parc, la ciutat pren una altra dimensió. Assegudes, envoltades de natura: pins, roures, oliveres i matolls de tota mena, podem veure com els límits de la gran urbs no els marquen, només, les muntanyes de Collserola, sinó el mar i Montjuïc, davant nostre, allà lluny. A l’esquerra, molt a prop d’on som, el Tibidabo s’alça amb l’aparença d’un vigilant protector.

Publicitat

La llum del sol ens meravella, brilla sobre les teulades i façanes roges, blanques, grises… de les cases que, uniformes, s’esplaien fins al mar configurant la ciutat. De tant en tant sobresurten, d’entremig d’una lleu boira, edificis cridaners que acaricien el cel. Escampats arreu, campanars i senyorials habitacles: empremta del passant. Tots ells en harmonia amb els alts edificis moderns que són el testimoni del canvi que a poc a poc es va produint. Torres bessones al límit del mar i alguna representació del capital es disputen el domini de la modernitat.

Ens fascina un paisatge que a poc a poc va canviant de colors. Ara tot pren una tonalitat groguenca i es barreja amb vermells, reflex d’un cel de capvespre.

Lentament, la ciutat, que s’aferra a la claror, s’omple de petits punts lluminosos mentre la nit, fidel seguidora del sol, vetlla la vida que se’ns mostra imparable.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Ciment als escocells del carrer González Tablas

"Protegir l’arbrat urbà no és una qüestió a debatre. Cal que les institucions en garanteixin la protecció amb fermesa"

Can Puig o ‘La Ciudad de los Muchachos’, després del soroll mediàtic

"La resolució del síndic va tornar a posar el tema sobre la taula. Ara falta veure si tot plegat acaba convertint-se en un debat puntual o si finalment apareix algun gest que faci visible la història"

“Pots tenir una vida digna a un lloc menys exclusiu”

"Davant la injustícia no tenim alternativa, organitzem-nos i lluitem per un habitatge digne per a tothom": l'opinió del Sindicat d'Habitatge de Cassoles

«Continuarem anant a altres biblioteques»: un any de la inauguració de la J.V. Foix

Una queixa de Josep Prim, veí sarrianenc, quan l'equipament celebra un any de posada en marxa
spot_img

El Teatre de Sarrià afronta greus problemes de liquiditat després de la gestió dels últims anys i demana ajuda

L'actual president, Joaquim Campanyà, dimiteix després d'un canvi en la programació del centre que ha deixat la tresoreria sense prous fons per pagar factures pendents

Cal·listènia al Parc del Putxet

"El Parc del Putxet és un espai privilegiat per promoure la salut i la vida activa. La comunitat que s'ha creat al voltant de la cal·listènia és un exemple de com els espais públics poden generar convivència, relacions positives i benestar"

El teu mapa vital: com començar a llegir el teu «cel» personal

Només entenent els patrons que ens fan interpretar el món d'una manera o una altra, podrem entendre per què el nostre cos decideix activar certs símptomes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí