Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

‘Pagesos, ramaders i pescadors’, l’opinió de Miquel Saumell

"Escoltant la consellera del ram, veus de seguida que parla amb tanta aparent seguretat com poc coneixement pràctic del sector"

Publicat el 11.6.2023 5:00 · Actualitzat el 12.6.2023 12:00

Opinió

​​Miquel Saumell

Quan en el sector relacionat amb l’alimentació humana veus que des de l’administració pública van augmentant els funcionaris que el regulen i el controlen mentre els productors que en viuen van disminuint, estem davant de la prova del cotó que no anem en la bona direcció. Aquest podria ser el cas del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, encapçalat per una cúpula política amb molta més teoria i ideologia que coneixença pràctica del sector.

He llegit que aquesta conselleria ja té més funcionaris adscrits que la suma dels pocs pagesos, ramaders i pescadors que encara sobreviuen a Catalunya, però com que no he trobat les dades oficials per comprovar-ho, no ho puc assegurar. El sentit comú ens diu que l’administració pública hauria de col·laborar activament amb el sector privat en defensa i protecció de la seva supervivència. Però els ciutadans sovint tenim l’estranya sensació que decretant mesures impossibles de complir decidides sense una mínima dosi de sentit comú, els governants només posen bastons a les rodes fins a provocar en molts casos la desaparició de l’activitat.

Publicitat

Això està passant a Catalunya, i productors i activitats que fins fa relativament poc es desenvolupaven amb una certa normalitat han acabat desapareixent. La seva activitat va quedant substituïda per nous negocis comercials dedicats a la importació de productes provinents de països en els quals les administracions demostren ser més responsables que les nostres. Escoltant la consellera del ram veus de seguida que parla d’aquest negoci amb tanta aparent seguretat com poc coneixement pràctic del sector. Dissortadament, aquesta és una sensació força habitual quan tractes amb càrrecs públics.

Aquesta consellera em fa pensar en alguns consellers d’empresa que han passat pel Govern de la Generalitat; l’actual titular, sense anar més lluny. Alguns d’aquests personatges et fan passar vergonya. Recordo un conseller de Manresa el qual, reunit amb un grup d’industrials d’un sector d’activitat que rep molta pressió mediambiental de l’administració, els va aconsellar sense posar-se vermell que si volien evitar problemes amb l’administració el millor que podien fer era tancar les fàbriques i reobrir-les en polígons industrials de països del nord d’Àfrica, i deixar reduïda l’activitat de Catalunya a una mera oficina d’importació. No cal dir que la pèrdua de llocs de treball que aquella recomanació hagués comportat no va ser objecte de cap consideració per part d’aquell conseller. Quan es diu que els catalans estem en males mans és també per coses com aquestes.

Miquel Saumell es dedica al comerç exterior

Notícies relacionades

Buidar no és deixar anar

Aprendre a deixar anar és clau per buidar l’armari i tancar etapes vitals. Descobreix com acomiadar-nos dels records ens ajuda a fer espai per a noves oportunitats

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"
spot_img

Edifici Can Nena Casas: Característiques i curiositats

La història de Can Nena Casas a les Tres Torres: una masia del segle XVII transformada en joia modernista per Bonaventura Conill i Josep Masdeu

Hansi

Hansi Flick ha retornat la il·lusió al Barça amb un futbol apassionat i una autenticitat que traspassa el terreny de joc. Una reflexió personal sobre l’entrenador alemany i el seu vincle amb el barcelonisme

Expansió demogràfica i transformació social

De la Revolució Científica a la industrialització: els canvis demogràfics, polítics i socials que van transformar Europa i van donar pas a la modernitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí