Publicitat

Construïm La Sarrianenca reclama als grups municipals avançar en la construcció d’un espai per a la cultura

El tinent d'alcaldia de Cultura, Joan Subirats, considera que el procés iniciat per la plataforma té el suficient suport ciutadà com per "ser assumit"

spot_img

Publicat el 25.6.2020 21:28

Cultura

El Jardí

La Plataforma Construïm la Sarrianenca s’ha adreçat per correu a tots els consellers i regidors municipals adscrits al districte de Sarrià-Sant Gervasi per demanar com es portaran a la pràctica les paraules del tinent d’alcaldia de Cultura a l’Ajuntament, Joan Subirats, que el passat 9 de juny es mostrava públicament a favor de construir a Sarrià un espai per a les colles de cultura popular. 

Publicitat

En una trobada virtual amb la ciutadania a través del web Decidim Barcelona, Subirats mostrava l’esperança que Sarrià disposi d’un equipament comunitari per a les colles de cultura popular, educació en el lleure i oci inclusiu.

Publicitat

Segons Subirats, el nivell de suport rebut a la plataforma, que va incloure aqueta petició d’un espai entre les propostes per incloure al Programa d’Actuació Municipal (PAM), implica que la creació d’aquest equipament “s’hauria de portar a terme” o bé a través del mateix procés participatiu o bé a través de les inversions del districte.

Per Subirats “el nombre de vots significatiu” que va rebre la proposta de la Plataforma Construïm la Sarrianenca -que va liderar de fet les votacions ciutadanes– fa entendre que aquest procés “ha de ser assumit” i diu que d’això en té “constància” el regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle.

Joan Subirats compareixent per videoconferència des de l’Ajuntament de Barcelona

A pregunta de la Plataforma Construïm la Sarrianenca sobre el paper de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) a l’hora d’impulsar equipaments relacionats amb la cultura popular, Joan Subirats ha volgut posar com a exemple de “pluralitat de la cultura” l’espai Fabra i Coats a Sant Andreu on hi conviuen escoles, instituts, centres d’art, colles de cultura popular i elements de memòria històrica.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Característiques i curiositats del passatge Sant Felip

El conjunt d'habitatges, on la vegetació i la qualitat de l’arquitectura ens permeten gaudir d'un entorn agradable amb molts anys d'història, està protegit com a Patrimoni Arquitectònic Nivell C

Com assolir el benestar per a la gent gran a l’estiu?

Consells per adaptar les rutines a les altes temperatures

El balquer, un ocell que nidifica a totes les zones palustres dels Països Catalans

Està en regressió a causa de la pèrdua del seu hàbitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]