Publicitat

Dispositiu policial extraordinari a les Tres Torres pel repunt de robatoris

Des del mes d'agost, la policia catalana ha detingut 18 persones per robatoris en pisos i cases del barri amb la renda per càpita més alta de la ciutat

spot_img

Publicat el 27.12.2022 17:48

Societat

El Jardí

El repunt de robatoris que pateix les Tres Torres en els últims tres anys no cessa, i els Mossos d’Esquadra han hagut d’intervenir. En les últimes setmanes la policia catalana i la Guàrdia Urbana de Barcelona han activat un dispositiu de vigilància extraordinari en aquest barri, amb agents a peu de carrer i l’ús de drons, que ha portat a detenir cinc lladres. Un d’ells, ha ingressat a presó acusat d’un delicte de robatori en casa habitada, mentre que la resta han estat els encarregats de dur les eines per entrar als habitatges i col·locar marcadors a les portes. El detingut va ser enxampat la matinada del 21 de desembre amb una caixa forta plena de joies, que segons els Mossos s’ha pogut retornar als propietaris.

Publicitat

El barri amb la renda per càpita més alta de la ciutat ha portat als lladres a actuar en aquesta zona, on al gener d’aquest any es van arribar a robar dos quadres de Salvador Dalí d’un pis del carrer Vergós. Des de l’agost, els Mossos han informat de la detenció de 18 persones per robatoris en cases a les Tres Torres. També el barri de Pedralbes ha patit un repunt de robatoris en paral·lel a les Tres Torres, i el veïnat de totes dues zones s’ha autoorganitzat per mirar de fer front als lladres, fins que la policia ha intervingut. 

Publicitat

Més robatoris que el 2019 a les Tres Torres

Segons dades dels Mossos, des del setembre i fins a mitjan de desembre els robatoris amb força en habitatges de les Tres Torres han pujat un 20 % respecte al 2019, abans de l’arribada de la pandèmia. N’hi ha hagut 35 en total.

A tot el districte de Sarrià-Sant Gervasi les xifres de robatoris amb força no arriben a les dades del 2019. Aquell any es van denunciar 183 casos, i actualment en són 170.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Detinguts cinc lladres per robatoris violents de rellotges a Sarrià-Sant Gervasi

Efectuaven els robatoris amb motocicleta, i el valor total dels objectes sostrets supera els 40.000 euros
spot_img

La Copa Sarrià debuta amb èxit i es consolida com a nova festa del futbol amateur 

El cap de setmana del 6 i 7 de setembre ha reunit més de 2.000 persones que han volgut viure el primer esdeveniment sarrianenc marcat per la convivència, l'emoció esportiva i l'esperit de barri

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

Microcredencials: formacions curtes, oficials i a mida del mercat laboral

El Govern català impulsa programes universitaris àgils i flexibles per adquirir competències específiques i obrir-se a noves oportunitats professionals

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]