Publicitat

El projecte Radars

Publicat el 5.5.2016 10:00

gent gran

Pere Güell

radarsEl Projecte Radars de la Gent Gran de Barcelona té l’objectiu de prevenir situacions de solitud i vulnerabilitat de les persones grans a través del vincle amb entitats i serveis de l’entorn i amb veïns que s’ofereixen a vetllar per ells i a donar-los suport quan ho necessiten. El Projecte Radars és al barri de Sant Gervasi – Galvany des de l’any 2011.

Al llarg del 2016 el Projecte Radars es desplegarà als barris de la Bonanova, el Putxet i El Farro per la qual cosa es comptarà amb la participació de les respectives associacions de veïns i de les entitats i serveis que vetllen i tracten a la gent gran d’aquests territoris.

Publicitat

El projecte arribarà a aquests barris a través d’accions informatives que es faran a les entitats, comerços, farmàcies i veïns. El servei Porta a Porta format per voluntaris de la Creu Roja progressivament anirà visitant aquelles illes d’habitatges on es té coneixement que hi ha més persones grans i que viuen soles per oferir-los participar a Radars. Així mateix les persones grans que es detectin formaran part de la xarxa Radars i podran participar dels seus recursos (Plataforma de Seguiment Telefònic, Serveis Socials Municipals, suport dels voluntaris dels Amics de la Gent Gran, servei de lectures a domicili de la Biblioteca Joan Maragall, activitats socials i culturals,etc).

A destacar també la 2a Festa Radars de la Gent Gran que se celebrarà el dissabte 11 de juny, a les 11 del matí, al centre cívic Vil·la Florida i en la qual participaran les persones grans del territori, així com voluntaris, entitats i professionals que formen part del projecte Radars de Sant Gervasi Galvany, la Bonanova, el Putxet i el Farro. A la festa, hi haurà activitats d’animació, piscolabis i sobretot serà un espai de trobada entre la gent gran i aquells que els acompanyen i ajuden a millorar la seva qualitat de vida.

Finalment recordar que si un comerç o farmàcia de Galvany, la Bonanova, el Putxet i el Farro es volen adherir al projecte Radars i si una persona d’aquest barris vol ser radar veïnal pot trucar als telèfons 93 256 58 53 o 93 256 49 98, escriure un correu electrònic a l’adreça radarsgentgran@bcn.cat o csssantgervasi@bcn.cat o bé acudir personalment als centres de serveis socials de Sant Gervasi, situat al carrer Arimon número 7, o al centre de serveis socials de Sarrià, situat al carrer Salvador Mundi número 4, en horari de dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 9 a 13 h, i dimarts i dijous de 16 a 18 h

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Mantenir-se actiu és sinònim de benestar 

És necessari promoure una vida activa, amb activitats significatives i adaptades, per afavorir l’autonomia, el benestar emocional i la participació social en edats avançades

Reptes i oportunitats per garantir una atenció inclusiva a les persones grans LGBT

És necessari generar entorns segurs, respectuosos i amb consciència de la diversitat per garantir el benestar emocional i el reconeixement de la identitat en edats avançades

Una etapa activa i plena d’activitat: Dia Internacional de la Gent Gran

"Afavorir una vida social rica, participar de manera compromesa en l'entorn i promoure l’autonomia el màxim temps possible són elements essencials perquè les persones grans se sentin valorades, escoltades i implicades"
spot_img

Cloenda de l’Any Isabel Llorach

El tancament de l'any ha sigut també una cloenda d’aquella Barcelona que mai no tornarà i que només podem recordar amb nostàlgia

Allau de retrets al Govern socialista en un ple extraordinari pels incompliments

Maria Eugènia Gay acusa l'oposició de difondre "falsedats" després d'una sessió impulsada per Junts amb un xoc de relats evident

El Centre Residencial de Primera Acollida Sant Gervasi, reconegut amb un premi europeu d’arquitectura

L'equipament per a dones en situació de sensellarisme del carrer Císter ja funcionava amb 100 places

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí