Diumenge 12, maig 2024
17.1 C
Sant Gervasi
17 C
Sarrià
Publicitat

Es presenta una plataforma a Sarrià a favor de la mobilitat sostenible i de les superilles

Sarrià Respira aposta per implementar més iniciatives de mobilitat sostenible, reduir l’ús del vehicle privat per accedir als centres escolars i millorar i ampliar l’oferta de transport públic i l’accés al Bicing

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el 15.11.2018 12:55

Notícies de Sarrià

Bernat Julià i Carme Rocamora

Davant la porta de Sarrià, a l’encreuament entre Via Augusta i el passeig de la  Bonanova, s’ha instal·lat fa poc i durant tres setmanes una unitat mòbil de vigilància de la contaminació atmosfèrica. Aquesta unitat, reclamada amb insistència per l’Associació de Veïns de Sarrià, ha servit d’escenari per a la presentació de la plataforma Sarrià Respira.

Publicitat

Sarrià Respira busca fer de Sarrià una zona lliure d’emissions i aposta per fer del barri una Zona Urbana d’Atmosfera Protegida (ZUAP), a partir d’una superilla a Sarrià antic i una a Sarrià de dalt, i en aquest sentit aplaudeix la peatonalització del tram del carrer Major de Sarrià entre Reina Elisenda i el carrer de l’Institut Químic. Si el fenomen de les superilles que s’ha aplicat al districte de Sant Martí no ha vingut exempt de crítiques, la plataforma de Sarrià aposta per aquest model.

Publicitat

La mobilitat, un debat que mai acaba

A banda d’aquest objectiu, la plataforma vol també garantir la seguretat dels camins escolars -una reivindicació històrica de les associacions de famílies de les escoles de primària del barri-, implementar més iniciatives de mobilitat sostenible, reduir l’ús del vehicle privat per accedir als centres escolars i millorar i ampliar l’oferta de transport públic i l’accés al Bicing.

Aquestes demandes contrasten amb els debats oberts al districte sobre el transport públic i l’accés als centres escolars, especialment des de la posada en funcionament de la línia V9 i la creació dels carrils bus de Calatrava i Anglí.

A la presentació de Sarrià Respira han assistit membres del Grup Municipal Demòcrata(GMD), de Barcelona en Comú i de la CUP. Durant aquests mesos la crítica cap a la política del Govern municipal de fer més carrils bici i autobus l’ha protagonitzat tant el GMD com Cs, que han denunciat que la posada en funcionament d’aquestes mesures s’ha fet d’esquena al veïnat. Les reivindicacions de la plataforma si coincideixen en canvi amb les defensades per la CUP a la campanya #Trobemnos.

Tot i això, cal recordar que el Govern de la ciutat ha posat en marxa una renovació de Bicing amb unes renovades bicicletes elèctriques per pujar a les zones més elevades de la ciutat, però de moment no es coneixen quantes estacions s’ampliaran al districte, tot i que El Jardí ho ha demanat al Govern en reiterades ocasions.

Una plataforma que no és nova

Si ha estat aquest dimecres que la plataforma ha fet públic el manifest,  la plataforma ja fa més d’un any que camina. Impulsada per l’Associació de Veïns de Sarrià, compta també amb el suport de l’Associació Cultural Casa Orlandai, Som Natura, el Centre Parroquial Sant Vicenç, la Plataforma Vives i Tutó i algunes AFAs del barri i centres escolars com Orlandai, Escoles Pies i l’Escola Projecte. Entre les accions ja fetes destaca la I Volta Ciclista a Sarrià, del passat 22 de setembre, que va aplegar més de 150 persones.

La plataforma ha volgut animar al veïnat a participar-hi i es compromet també a desenvolupar conferències amb experts sobre la mobilitat i la contaminació i a la difusió de les dades recollides pels diferents sensors atmosfèrics mòbils instal·lats a diferents zones del barri per mesurar la contaminació.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.