Publicitat

Es reprèn la perforació del túnel de l’L9 i L10 al tram central a Sarrià-Sant Gervasi

Aturada des de finals de febrer pel desgast de la màquina, Territori preveu arribar a Mandri pel subsol aquest estiu i avançar en les estacions

spot_img

Publicat el 14.5.2024 8:39

Societat

El Jardí

Sense presidència de la Generalitat, però amb la maquinària de la línia 9 del metro de nou en marxa. El departament de Territori ha informat aquest dilluns, l’endemà de les eleccions al Parlament del 12-M, la represa de l’excavació del túnel del tram central de l’L9 i L10 del metro de Barcelona al seu pas per Sarrià-Sant Gervasi, un cop finalitzades les tasques de manteniment de l’eina perforadora, aturada des de finals de febrer per un “desgast” com va avançar La Vanguardia.

Publicitat

En concret, s’ha revisat i posat a punt la roda de tall de la màquina per encarar el tram de mig quilòmetre que resta de perforació del subsol fins a l’estació de Mandri, on es preveu que s’arribi aquest estiu. En paral·lel, segons Territori, han continuat i estan avançant els treballs a les futures estacions de Mandri i de Sarrià i la instal·lació de la llosa intermèdia al túnel.

Publicitat

Un cop arribi a aquest punt, la màquina es revisarà novament -ja estava previst fer-ho- i es planificaran les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps el tram d’1,6 quilòmetres que restarà del túnel subterrani.

L’estat de les futures estacions de Mandri, Sarrià i el Putxet

Pel que fa a les estacions de l’L9 i L10 en construcció, a Mandri s’està treballant ja en el futur vestíbul i la sortida d’emergència, en unes obres que tindran tallada fins a finals del 2025 la circulació de vehicles a la confluència amb el passeig de la Bonanova. A Sarrià, es va una mica més enrere i s’ha excavat prop del 70% del pou, però també estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens. I al Putxet, l’obra del pou subterrani encara s’ha de començar a construir.

La finalització del tram central de l’L9 i L10 del metro permetrà connectar els extrems de la línia que actualment estan en servei, amb una demanda total de 23 milions de passatgers anuals.

La Generalitat preveu que l’L9 arribi a Sarrià l’any 2027

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat
spot_img

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]