Política
Felipe Valenzuela
Militants i càrrecs institucionals de Junts per Catalunya a Barcelona s’han desplegat aquest dissabte a gairebé 40 barris de la ciutat en el marc d’una campanya que ha consistit en l’enganxada de 10.000 cartells -segons els organitzadors- amb el lema ‘Compra al barri’ per potenciar la compra en botigues de proximitat.
A Sarrià – Sant Gervasi, diversos membres del partit han recorregut els carrers i els eixos comercials del barri i des del Mercat de Sarrià -també han visitat el Mercat de Galvany, el de Sant Gervasi i el de les Tres Torres-, el regidor adscrit al districte Jordi Martí ha comentat que la implicació de l’Ajuntament en el teixit comercial local és “millorable”. “Des del consistori s’estan quedant curts, només cal escoltar als treballadors del sector”, ha afegit.
El regidor de Junts ha lamentat la situació econòmica derivada de la pandèmia, i ha apostat per superar els reptes colze a colze amb el veïnat: “Veiem estrictament necessari potenciar la compra de productes de proximitat, perquè és un sector dels molts que ara mateix estan patint”, ha assegurat el regidor.
Amb Martí, hi havia també la diputada al Congrés, Laura Borràs, que ha arribat a la zona caminant i s’ha presentat com “una veïna més del districte”. Borràs, que recentment ha anunciat que es presenta a les primàries del partit per ser presidenciable de la Generalitat, ha valorat a aquest diari la recent polèmica del Govern català sobre els ajuts als autònoms, que només ha pogut beneficiar uns 10.000 dels 500.000 donats d’alta: “Llevat de la gestió que s’ha fet, ens trobem amb milions d’euros que falten a Catalunya i que no tenim per l’espoli fiscal”, ha assenyalat la diputada. Sobre la campanya del comerç de proximitat, ha demanat posar en valor el que és té més a prop i “donar vida a qui dona vida.”
També hi ha estat present la diputada i recentment escollida coordinadora de Junts a Sarrià – Sant Gervasi, Glòria Freixa, qui ha presentat l’agrupació com “el nou partit del president Puigdemont”, i ha assegurat que l’objectiu d’aquesta acció era empatitzar amb les necessitats i dificultats dels treballadors del districte. “Volem tirar endavant aquest país en aquest moment complicat”, ha etzibat.
Freixa ha afegit que amb aquesta campanya volen mostrar com el partit, després d’un procés de reordenació, té ara una “musculatura organitzada.”