Publicitat
spot_img

La cursa, un aniversari i un assoliment

Publicat el 25.4.2017 16:00

Escoles

Roser Díaz Martín

Qui és Nausica? Una obra pòstuma de Joan Maragall, on hi cap la fantasia i la il·lusió, on un heroi pot retrobar la pau, on hi ha el coneixement i la certesa… Un bon nom per una escola.

Fotografies de Roser Díaz Martín

Avui a l’escola Nausica, hem trobat un cúmul de sentiments. Per una banda 75 anys d’educació i d’implicacions a la vida, perquè ensenyar no és només informar sobre conceptes, una pedagogia, si no assolir objectius humans, formar persones. Nausica, una escola que des, de fa 75 anys, primer des del carrer Nenúfar (avui Aribau) i després des del carrer Muntaner (a on avui es troba), treballa de manera incansable per l’educació dins del ventall més ample que això pugui aixoplugar. Per celebrar-ho, res millor que una cursa amb final de ballaruques i la participació de l’escola, els pares i els alumnes amb representants de les institucions. Tenien una sorpresa. Havien aconseguit un corredor escolar. Avui s’inaugurava formalment. Per commemorar-ho l’alumnat ha disputat una cursa per edats. Una batucada, on el ritme de timbal i cascavells, ens ha endinsat al pati de l’escola i els alumnes de cinquè (després de parlar amb els botiguers) ens han explicat amb una corranda la història del camí escolar. Això ha estat un assoliment que el president de la Fundació Nausica, el comissari d’educació de l’Ajuntament de Barcelona i el conseller del districte, han celebrat amb un petit discurs. Després ball de la batucada i aperitiu de comiat

Publicitat

Mentre, un convidat especial, el rellotge de sol que des de el any 1925 vigila amb cura els infants, avui, sota la llum d’un dia radiant, participa de la il·lusió. L’escola sempre ha estat un referent, però amb el nou camí escolar, definitivament forma part del barri, de les seves botigues, de les seves vivències i per què no? de les noves il·lusions i futur. I esperançat, el rellotge continua marcant les hores, més enllà, cap un món millor.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

La Seu del Districte s’omple de brossa: nova protesta de Defensem Can Raventós

La plataforma sarrianenca apunta contra Maria Eugènia Gay per "trencar el consens" que existia amb el barri

Es reobre provisionalment la circulació a Mandri després de tallar-se per les obres de l’L9/10

A partir del 10 de febrer es restablirà la circulació en dos carrils, un per sentit, entre el passeig de la Bonanova i el carrer de Bigai

“Continuarem anant a altres biblioteques”: un any de la inauguració de la J.V. Foix

Una queixa de Josep Prim, veí sarrianenc, quan l'equipament celebra un any de posada en marxa

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí