Publicitat

Max Cahner: “Apostem per evitar operacions especulatives i d’habitatges de luxe que gentrifiquen”

BComú es compromet a continuar desenvolupant un model de ciutat que "cuida de la seva gent" visibilitzant la precarietat de les cuidadores

spot_img

Publicat el 10.3.2023 6:00

Opinió

Max Cahner (Barcelona en Comú)

El nostre model. Aprofitar aquest espai per explicar quina ciutat vols i t’imagines o per dir que tot és un desastre, sense exposar cap alternativa, defineix dues maneres d’entendre la política. Tinc clara la meva. El model de ciutat pel que aposta Barcelona en Comú és el d’una Barcelona justa, saludable i eficient. Volem una ciutat que posi els veïns i veïnes (i no altres actors) al centre de l’acció política. 

Publicitat

Volem una Barcelona on la salut de les persones sigui una prioritat, una ciutat més verda i habitable. Amb verd de qualitat. L’Ajuntament ha de liderar l’impuls de mesures per millorar l’eficiència energètica per a fer una ciutat més sostenible. Igual que París, Londres o Nova York, a Barcelona també s’ha de continuar aplicant el sentit comú provinent d’organismes internacionals i veus expertes sobre la necessitat de deixar enrere una ciutat dominada pel vehicle privat i el motor de combustió, si volem promoure el benestar dels que hi viuen. 

Publicitat

Hem de seguir promovent i incentivant els espais verds, el transport públic i la mobilitat activa, i ho hem de fer amb perspectiva metropolitana. No es poden pensar actuacions a gran escala, sense una mirada cap al litoral, Collserola i els rius Llobregat i Besòs. És clau la connexió del tramvia per la diagonal, que permetrà unir nou municipis de l’àrea metropolitana. 

Volem una ciutat que lluiti pel dret a l’habitatge, que no deixi al veïnat en mans de l’especulació i que segueixi aprofitant totes les oportunitats per crear més habitatge assequible. En només dos mandats, s’ha multiplicat el parc d’habitatge públic més que els nou mandats anteriors. Cal seguir revisant les polítiques de patrimoni, els plans, els catàlegs i les polítiques fiscals per adequar-les a les noves realitats i evitar operacions especulatives i d’habitatges de luxe que gentrifiquen i generen plusvàlues extraordinàries, basant-se en el valor d’un patrimoni que, a més, disposa d’avantatges fiscals. 

Finalment, també pensem en una ciutat que cuida de la seva gent. S’estima que un de cada quatre habitants tenen cura d’algú, la gran majoria dins l’àmbit familiar i privat. Barcelona en Comú ha implementat un conjunt d’actuacions que han contribuït a socialitzar la responsabilitat de cura, reconèixer el valor social i visibilitzar la precarietat de les persones cuidadores. Experiències com el canguratge municipal, la targeta cuidadora, Barcelona Cuida, les VilaVeïnes o el model d’habitatges amb serveis per persones grans, són el camí. Aquest és el nostre model. 

Max Cahner anirà a la llista d’Ada Colau a les eleccions municipals

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La Porta a un espai públic

La porta a un espai públic

Sarrià diu prou

"Si l’habitatge es dedica de manera permanent a un ús turístic, deixa de ser habitatge", escriu Max Cahner

Catalunya no passa per Sarrià-Sant Gervasi

Una vegada més, el districte de Sarrià-Sant Gervasi traspua una visió del país ben diferent del missatge de les urnes, escriu Max Cahner

Max Cahner se suma a la Flotilla que portarà ajuda humanitària a Gaza

L'exconseller de BComú a Sarrià-Sant Gervasi s'embarcarà en l'acció al costat d'Ada Colau i Jaume Asens; el buc pretén portar 5.500 tones de medicaments i aliments
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]