Publicitat

‘Pioners, oh pioners!’: una lectura per a les enamorades del camp

Un text poètic que t'embolcalla i et transporta a una granja de Nebraska liderada per una dona en un món d'homes

spot_img

Publicat el 18.6.2023 6:00

Cultura

Les Ressenyes de la Casa Usher

La novel·la Pioners, oh pioners! de Willa Cather gira al voltant d’una dona, l’Alexandra. Filla d’emigrants suecs, és la continuadora de treballar la terra que el pare va comprar a Nebraska quan es van establir a Amèrica. Quan el pare mor, decideix deixar les regnes de la granja a la seva filla gran, malgrat que és una dona, perquè creu que és la que pot seguir el seu llegat i aconseguir que unes terres en aparença ermes, puguin ser conreades i fèrtils.

I el temps li dóna la raó al pare, perquè l’Alexandra destaca entre els seus germans i veïns, i assoleix que la granja superi els anys de males collites i altres penúries, confiant en la terra que a cop d’arada i esforços, dona la recompensa a aquells que viuen d’ella i per a ella. En un món d’homes, es fa un lloc pel seu caràcter i la seva intel·ligència. La història de l’Alexandra és una carta d’amor a la terra i a les arrels, als fruits que s’obtenen amb temps, paciència i confiança.

Publicitat

L’editorial Cal Carré torna a apostar per la traductora Núria Sales per la seva edició (que ja va traduir de la mateixa autora la novel·la El pont d’Alexandre) i el resultat és un text poètic que t’embolcalla i et transporta a aquell moment, a la granja al costat de l’Alexandra, fent que visquis els diàlegs com si els escoltessis i fins i tot sents la brisa de les planúries del nord d’Amèrica a mesura que descobreixes i estimes el paisatge amb els ulls dels protagonistes.

El pròxim dimecres 21 de juny tindrem a l’editora de Cal Carré, Antònia Carré-Pons al nostre club de lectura. Podeu consultar-nos pel funcionament del club a casausher@casausher.com, trucant-nos al 93 546 61 11 o passant per la llibreria (C/Santaló, 79).

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Lectura i memòria: una relació de benefici demostrada en totes les edats

Les persones que llegeixen amb regularitat tendeixen a tenir una major densitat de matèria grisa a les regions del cervell associades amb el llenguatge i la cognició

‘Aterratge’, d’Eva Piquer

El llibre és alhora la narració d'un accident aeri i un retrat intimista sobre la mort d'un ésser estimat.

Si la calor no us deixa dormir, podeu llegir!

Una tria de Casa Usher de bons llibres, de tots colors, per llegir aquest estiu

Sis claus per fomentar la lectura en infants en l’era digital

La directora del centre Kumon Barcelona - Sant Gervasi-Galvany, Laia Santanach, dona consells per inculcar un hàbit lector
spot_img

La desolació del “western” llatinoamericà: Páramo herido, de Fabio Neri

Una novel·la que subverteix els codis del gènere clàssic per radiografiar les cicatrius del colonialisme

Mariona Sodupe: “Els químics són els arquitectes de la matèria, perquè dissenyen i sintetitzen molècules amb propòsits concrets per millorar-nos la vida”

La investigadora en química teòrica, veïna de Sarrià, parla en aquesta entrevista de simulacions moleculars, intel·ligència artificial i dels reptes actuals de la recerca i la universitat

Una revista francesa de decoració “art nouveau” va ser font d’inspiració per decorar la Casa Tosquella

L'article que va inspirar aquesta pintura va ser editat l'any 1905, on es poden observar tres peces dissenyades per Maurice Dufrêne

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí