Dimarts 14, maig 2024
19.3 C
Sant Gervasi
19.3 C
Sarrià
Publicitat

Prenem-nos “molt seriosament” el carril bici de Via Augusta, per Mercè Amat

Diran que és qüestió de recursos, però no, és qüestió de voluntat política i de convertir una autopista urbana en un carrer que uneixi barris i sigui respectuós amb el medi ambient

Publicat el 11.11.2020 11:50

Opinió

Mercè Amat (ERC)

El plenari del mes de desembre del 2019 ERC Sarrià – Sant Gervasi presentava una proposició perquè es projectés i es fes un carril bici de cap a cap de la Via Augusta. Paral·lelament, atès que una part d’aquesta via important passa per Gràcia, els companys d’ERC Gràcia van presentar un prec per escrit.

Publicitat

Aquest és un projecte clau i vertebrador, motiu pel qual ERC Barcelona va introduir-lo a la negociació dels pressupostos 2020.

Publicitat

A tothom li agrada molt repetir allò que el nostre és el districte d’Europa amb més centres educatius per metre quadrat. Però a vegades sembla que més enllà de la dada no pensem en les implicacions que té. Una d’important és la de vetllar per una bona qualitat de l’aire. Cada cop hi ha més estudis que corroboren l’impacte que té la contaminació en el rendiment escolar, una correlació de la qual fa anys que se’n parla.

Al llarg de la Via Augusta i els seus entorns hi trobem més d’una desena de centres educatius, nens i nenes, noies i nois que intenten aprendre i estudiar al costat d’una autopista que separa barris. No en va, la plataforma Bici Augusta sorgida per impulsar el carril bici des de la ciutadania, i que ha liderat accions com la memorable bicicletada del mes de juny passat, està composta per associacions de famílies de diversos centres educatius, a més d’entitats veïnals.

Si alguna cosa positiva ha tingut la pandèmia és que moltes veïnes i veïns han reconnectat amb el seu entorn més immediat. Hi ha hagut una presa de consciència de la importància d’un espai públic de qualitat, de respirar aire net i, si no del silenci, si de poder gaudir d’un ambient menys sorollós.

La necessitat de redistribuir l’espai públic i guanyar terreny al cotxe ha estat assumida pel govern municipal però duta molt tímidament a la pràctica al nostre districte. Així, cap dels carrers de Sarrià – Sant Gervasi forma part de la llista de carrers oberts als vianants els caps de setmana; tan sols s’han pacificat dos entorns escolars… no sentim a parlar d’iniciatives per millorar i consolidar els camins escolars…

I enmig de tot això, dimarts dia 10 de novembre, al Consell de Barri de Sarrià, sentíem com el conseller municipal de Sarrià, Llorenç Sena, responent a un veí declarava que el projecte del carril bici “el govern se’l pren molt seriosament” però que ja serà per al mandat vinent.

De debò? La xarxa ciclable del nostre districte és minsa i inconnexa, és necessari un salt endavant, un carril bici com el de la Via Augusta que vagi de Diagonal a plaça Borràs és una aposta estratègica i és el moment de sumar el projecte al que es farà al carrer Aragó o al passeig de la Zona Franca. Diran que és qüestió de recursos, però no, és qüestió de voluntat política i de convertir una autopista urbana en un carrer que uneixi barris amb una mobilitat més saludable i respectuosa amb el medi ambient.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.