9.3 C
Sant Gervasi
| Dimarts 01 de desembre de 2020 |

Què menjar durant el confinament?

Aquests dies millor que no tinguem a casa aliments processats com galetes, brioixeria, llaminadures, snacks salats o plats preparats; en fruites, prioritzem les riques en vitamina C

Cuina

Anna Vilarrasa

Ja fa uns temps que el coronavirus s’ha colat a les nostres vides i la seva ràpida expansió ens obliga a fer 15 dies de confinament. Una situació sens dubte nova per a tots, grans i petits. I ara més que mai hem de fer atenció als nostres hàbits alimentaris per estar el més fort i saludables que puguem. No només davant la malaltia, sinó per resistir el confinament el millor possible!

Què podem fer a escala alimentària? Us deixem a continuació algunes idees a tenir en compte.

  1. Hem de saber que no hi ha cap aliment que ens pugui protegir exclusivament del coronavirus. Tampoc curar-lo si ens posem malalts. En aquest cas només ens val seguir les instruccions dels metges. Ara bé, podem cuidar les nostres defenses i la nostra resistència serà més bona.
  2. Hem de seguir menjant abundants vegetals: fruites, verdures i hortalisses. L’abastiment de menjar està assegurat. Així que, seguint totes les precaucions, podem sortir a comprar. Planifiquem bé el que necessitem i comprem per uns dies més:

– Triem verdures que aguanten més, com ara els porros, la coliflor, la col, la carabassa o els carbassons.

– Podem fer el mateix amb les fruites. Un cop a casa les traiem de la bossa i les desem en un lloc fresc i sec. Prioritzem les fruites riques en vitamina C com els kiwis, les taronges, les mandarines, el suc de llimona, la pinya o les maduixes.

  1. Mengem proteïna a cada àpat: esmorzar, dinar i sopar. És bo per la nostra musculatura i per reparar altres teixits del nostre organisme. No ens hem de preocupar si se’ns acaba la carn o el peix i no podem baixar a comprar. Procurem tenir a casa ous i llegums que tenen una caducitat molt més llarga i que ens aporten proteïna de la mateixa qualitat. Si no mengem cap mena de proteïna animal; el tofu, el tempeh i el seitan també ens aguanten bé.
  2. Els aliments rics en probiòtics són especialment recomanables per a la flora intestinal. I una flora intestinal sana és bàsica per a un bon sistema immune. On els trobem? En el iogurt natural i el quefir. També en la xucrut, el tempeh o el miso. I en la beguda kombucha.
  3. Aquests dies millor que no tinguem a casa aliments processats com galetes, brioixeria, llaminadures, snacks salats o plats preparats. Estar tancats a casa i en una situació amb moltes incerteses, ens pot generar nervis i estrès en molts moments, cosa que ens pot provocar més ansietat per menjar i picar coses en tot moment. Si això passa, millor tenir a l’abast fruita seca, fruita, iogurts, pa integral o fins i tot xocolata negra.

Per això també és aconsellable seguir una rutina d’àpats, per assegurar-nos que al llarg del dia ingerim tots els nutrients necessaris. Si no tenim gaire gana, prioritzem les proteïnes i suprimim o reduïm els carbohidrats (arròs, pasta, pa…).

I finalment no deixem de beure aigua, i en la mesura del possible, mantinguem-nos actius i tranquils. Molts ànims i salut per a tots.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.