Publicitat

Sarrià-Sant Gervasi es manté com el districte més elitista del mercat immobiliari

Un de cada deu habitatges venuts supera els dos milions d'euros

spot_img

Publicat el 2.4.2025 17:33

Economia

El Jardí

El districte de Sarrià-Sant Gervasi continua sent l’epicentre del luxe pel que fa al mercat immobiliari d’alt nivell a Barcelona. Segons les dades recollides per l’empresa immobiliària alemanya Engel & Völkers, l’any 2024 el 12% dels habitatges venuts a Sarrià-Sant Gervasi van superar els dos milions d’euros. Així mateix, la meitat de les transaccions de més d’un milió d’euros a Barcelona es van concentrar al districte.

Publicitat

A escala municipal, aquest mateix informe revela que el preu mitjà de l’habitatge a Barcelona ha arribat als 5.289 euros per m², després de patir un increment del 9,5%. La tendència a l’alça es reflecteix a la majoria dels districtes, amb set dels deu superant els 4.000 euros/m².

Publicitat

En el rànquing de les zones més exclusives de Barcelona i els voltants, elaborat a partir de les dades recollides per la mateixa empresa, destaca especialment Pedralbes, ubicat al districte de Les Corts, on els preus es van disparar gairebé un 30% el 2024, impulsats per l’escassetat d’oferta i una gran demanda de compradors de gran poder adquisitiu.

Sarrià-Sant Gervasi se situa en segon lloc. Al districte, el preu de l’habitatge oscil·la entre els 2.537 i els 11.667 euros/m², la qual cosa suposa una mitjana de 5.880 euros/m². Aquesta xifra no es diferencia gaire de la del districte de l’Eixample, on el preu mitjà de l’habitatge és de 5.866 euros/m². Així mateix, la manca d’oferta a Barcelona ha desplaçat progressivament als compradors cap a l’àrea metropolitana, on el preu mitjà supera els 500.000 euros.

Taula elaborada a partir de les dades de la inmobiliària Engel & Völkers l’any 2024

Pel que fa al perfil del comprador de gran nivell, a Barcelona es manté un equilibri entre nacionals, que representen el 53% i estrangers, que suposen el 47%, amb una notable presència d’inversors francesos, italians i xinesos. En aquest sentit, l’evolució del mercat residencial a Barcelona i els seus voltants confirma la força del sector immobiliari de luxe.

Notícies relacionades

El veïnat de Sarrià fa pinya perquè Can Raventós sigui un refugi climàtic i espai per a la cultura popular

La Plataforma Defensem Can Raventós prepara accions i mobilitzacions que compten amb el suport d'una trentena d'entitats i la majoria dels partits de l'oposició

S’ajorna el judici dels 9 encausats del Sindicat d’Habitatge de Cassoles

Es trasllada al 26 de juny perquè només s'han pogut citar a 4 dels activistes que intentaven evitar el desnonament d'una família

El 76% de l’oferta de pisos al Putxet i el Farró són de lloguer de temporada

Galvany és el tercer barri de Sarrià-Sant Gervasi més afectat per aquesta pràctica

L’Ajuntament tanca un preacord que permetria construir pisos de luxe a Can Raventós

Defensem Can Raventós es manté ferma en la defensa que la totalitat de l’espai ubicat a Sarrià sigui d’ús públic
spot_img

Teixir el futur

Quan una peça es teixeix amb ànima, es porta amb sentit. El futur de la moda passa per les mans: l'opinió de Marta Royo Espinet

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Fibromiàlgia i estimulació cognitiva: claus per millorar la qualitat  de vida

L'objectiu de l'estimulació cognitiva és ajudar a estabilitzar o millorar els símptomes i el deteriorament cognitiu

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí