Publicitat

Sarrià tindrà una plaça dedicada a Angelina Trallero i Mariano Meseguer

Tots dos van ser activistes de l'Associació de Veïns de Sarrià i tindran un petit espai públic al nomenclàtor de la ciutat

Publicat el 29.3.2022 12:08

Societat

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona, a través de la Ponència del Nomenclàtor, va aprovar dimarts passat la denominació de 21 espais públics entre carrers, places i jardins de la ciutat. Entre les novetats hi ha els noms d’Angelina Trallero i Mariano Meseguer, proposats per l’Associació de Veïns de Sarrià en l’últim Consell Plenari del 2021, que passaran a tenir el seu nom reconegut públicament en dues petites places de nova creació que es troben de costat entre els carrers Salvador Mundi, Mare de Déu de Núria i Hort de la Vila, en un espai creat arran de la construcció de nous habitatges.

Plaça d’Angelina Trallero i Bullich 

Angelina Trallero i Bullich (Oliete 1920 – Barcelona 2016) fou una destacada activista de l’Associació de Veïns de Sarrià durant més de 30 anys i de la que en va ser vicesecretària, vocal, secretària i tresorera. Durant molts anys, va fer tàndem amb Mariano Meseguer com a president de l’entitat, i va acabar sent nomenada Sòcia Honorària. L’any 2000 va rebre la Medalla de la Dona de Sarrià-Sant Gervasi. 

Publicitat

Plaça de Mariano Meseguer Bielsa 

Mariano Meseguer Bielsa (Barcelona 1927 -2013) va ser un arquitecte i activista veïnal, president de l’Associació de Veïns de Sarrià i un gran defensor del patrimoni artístic i arquitectònic del barri. La seva lluita va contribuir a la conservació dels Jardins de Vil·la Cecília i de la seva torre, on ara s’ubica el Casal de Sarrià. Va ser Medalla d’Honor de Barcelona l’any 2005, per la seva inquietud al llarg de molts anys en la preservació de la història patrimonial de la ciutat i per la seva tasca reivindicativa dins el moviment veïnal (FAVB) enfocada a la defensa de la legalitat. Va posar en marxa l’arranjament del passatge Mallofré, un dels racons emblemàtics i més pintoresc del vell Sarrià.

Actualment, només el 8 % d’espais públics de Barcelona tenen nom de dona.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El carrer de la Duquessa d’Orleans, una via que va acollir torres de la gran burgesia catalana fins a la Guerra Civil

El carrer de la Duquessa d’Orleans, una via que va acollir torres de la gran burgesia catalana fins a la Guerra Civil

La plaça de Joaquim Pena, nucli pioner de les Tres Torres

El musicòleg i crític musical va viure i morir a la casa que tenia en aquesta plaça, també coneguda com a plaça de Llevant

El carrer de Cornet i Mas: tradicional, residencial i comercial

El nom fa referència a un dels enginyers industrials més importants de finals del segle XIX, malgrat que les plaques commemoratòries no expliquen del tot la seva història.

El carrer Francesc Pérez-Cabrero, residencial però amb serveis

A finals dels anys vint, quan tancà el parc d’atraccions del Turó Parc, va quedar un gran espai per urbanitzar
spot_img

Més de 10 associacions de Collserola reclamen a l’Ajuntament una rebaixa en les restriccions per la pesta porcina

Els veïns exigeixen que no es restringeixi la mobilitat, i demanen a l'administració una millora del servei de neteja per fer front al brot

El 14è Sopar de Llenties Solidàries al Sant Ignasi recapta gairebé 30.000 euros per a infants i joves de Badalona

El sopar va reunir 758 persones en la principal cita solidària de l'any per al Centre Sant Jaume

Gay anuncia que l’Ajuntament treballa per reobrir la carretera de les Aigües el més aviat possible

El tancament de Collserola pel brot de pesta porcina genera malestar veïnal i pressió política, mentre el govern defensa les restriccions i evita concretar terminis

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí