Publicitat
spot_img

El 8è sopar solidari d’Assís recapta 23.000 euros per enfortir la salut de les persones sense llar

La plaça de Sarrià reuneix 300 persones i la Fila Zero continuarà oberta fins al 10 d'octubre

Publicat el 6.10.2025 18:01

Societat

El Jardí

El 8è Sopar Solidari d’Assís, celebrat dijous vespre, va reunir més de 300 persones a la plaça de Sarrià, a Barcelona, i va aconseguir recaptar 23.000 euros per reforçar el programa de salut de l’entitat destinat a persones en situació de sense llar. L’acte va començar amb la intervenció de la directora del centre, Lara Bogni, que va denunciar el genocidi que pateix la població de Gaza, recordant que “allà s’estan desafiant els nostres valors i la nostra humanitat, i la solidaritat no té fronteres quan parlem de drets humans”.

Publicitat
Diversos comensals durant el sopar d’Assís © Cristina García Bladé

Un cop arrencat l’acte, Lara Bogni va explicar com l’equip d’Assís treballa per “trencar barreres d’accés” amb un programa de salut integral en coordinació amb els recursos de la xarxa pública, perquè “sense salut és molt difícil continuar endavant amb la vida, i la salut no pot ser un luxe”. En la mateixa línia, el director general del Centre d’Atenció Primària (CAP) de Sarrià, el doctor Roger Vinyeta, va reconèixer que “quan no hi ha un domicili fix, la gent té dificultats per accedir al sistema de salut”, però va recordar que, amb voluntat i professionalitat, es pot i s’ha d’atendre a tothom per igual: “Cal garantir que les polítiques assegurin que aquestes persones tenen el seu dret a la salut garantit”.

Publicitat
El doctor Roger Vinyeta durant l’acte © Cristina García Bladé

El padrí de l’acte, l’extenista i actual director del Barcelona Open Banc Sabadell – Trofeu Conde de Godó, Tommy Robredo, va mostrar la seva cara més humana recordant que les persones en situació de sense llar no volen patir d’aquesta manera: “Hem de tenir clar que som uns afortunats i que no tothom ha tingut vides fàcils. Cal que tothom sigui un més en la societat”.

Per la seva banda, la delegada del Govern de la Generalitat a Barcelona, Pilar Díaz, va explicar que “cal millorar l’atenció al sensellarisme” com s’ha entès fins ara: “L’habitatge és imprescindible per construir un projecte de vida autònom”. La tinenta d’alcaldia de Drets Humans a l’Ajuntament de Barcelona i regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, va lloar “l’esforç” i la “gran feina” de totes les professionals d’Assís per acompanyar cada dia a centenars de persones en situació de sense llar a la capital catalana: “Només posant les persones al centre de les polítiques, progressarà la humanitat”.

També van intervenir en l’acte el president d’Assís, Juan Luis Molero, i el director general de l’Escola Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi, Jordi Ollé. Un any més Assís consolida l’aliança amb l’Escola d’Hostaleria i Turisme Jesuïtes de Sarrià – Sant Ignasi, que s’ha encarregat de l’oferta gastronòmica i el servei de taula, amb la participació de l’alumnat i professorat de la institució.

Fila Zero oberta fins al 10 d’octubre

Des del 2016 l’acte s’ha consolidat com un dels moments més esperats per a la base social de l’entitat, amb una cinquantena de treballadores i 350 voluntaris, a més dels socis i col·laboradors. Presentat per la periodista i directora de comunicació del Barcelona Open Banc Sabadell – Trofeo Conde de Godó, Silvia Ramón-Cortés, el sopar solidari té continuïtat amb la Fila Zero habilitada al web www.assis.cat.

El sopar va reunir més de 300 persones © Cristina García Bladé
spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Èxit al concert solidari del Rotary: Sant Vicenç balla al ritme del Free Choir

La setena edició d'aquest esdeveniment ha portat per lema "Cultivant Noves Oportunitats", a favor del programa Assís Verd

Concert solidari del Rotary Sarrià 2025: beneficis per Assís i gòspel a la Parròquia Sant Vicenç

Entrevista a Enric López, president del Rotary Sarrià, que explica les novetats del concert benèfic d'enguany

La Festa Major de Sarrià: origen, resistència durant el franquisme i futur

La festa s’ha anat reinventant periòdicament, de vegades seguint els criteris de la comissió que l'organitzava, i avui viu un moment dolç

El 8è sopar solidari d’Assís exhaureix entrades i posa el focus en la salut de les persones sense llar

La vuitena edició del sopar serà el dijous 2 d’octubre, amb més de 300 assistents i tindrà com a padrí l’extenista Tommy Robredo; encara es poden fer donatius a la Fila 0
spot_img

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

Abaixa la persiana Mota Descans, la matalasseria centenària de Sarrià

Des de 1848, la botiga familiar ha estat sinònim de qualitat i tradició dins del sector

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí