Publicitat
spot_img

Subscriptors d’El Jardí gaudeixen de l’obra de teatre ‘L’abdicació’ a La Gleva

Continua en cartell fins al 5 de març a la petita sala del Farró

Publicat el 20.2.2023 14:20

Cultura

Araceli Vilarrasa

El vespre del 17 de febrer un grup de subscriptors del diari El Jardí vam assistir a la representació de L’abdicació, d’Albert de la Torre, convidats pel Teatre de la Gleva. Va ser una vetllada entranyable. En la màgia del petit espai de la sala farronenca, vam ser testimonis de les reflexions d’un reietó, privilegiat i fastiguejat fins a l’extrem d’ell mateix i de tothom, a punt de penjar la corona i engegar-ho tot a passeig. No us vull desvelar el secret de qui és aquest petit reietó. El coneixereu així que es comenci a explicar. I, d’altra banda, podria ser qualsevol de nosaltres.

L’abdicació és un text que ens retorna el teatre com a font de crítica i de reflexió moral, com a expressió de pensament. El personatge, sol a l’escena amb el reflex d’ell mateix, s’encara amb tots els límits i les contradiccions entre el món que va somniar i el que hem construït entre tots. Un món on la vella Europa es desdiu de la defensa dels valors col·lectius en favor dels individualismes més abusius.

Publicitat

Un text brillant, punyent, clarivident i ple d’ironia, magníficament servit per la direcció de Ramón Simó i la interpretació de Xavier Ruano. Moltes gràcies al Teatre La Gleva per aquesta invitació que ens ha permès gaudir plegats de l’obra que, per cert, continua en cartell fins al 5 de març.

Araceli Vilarrasa és membre de Consell Rector d’El Jardí

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els 10 articles més llegits d’El Jardí: el que ha despertat l’interès dels lectors durant el 2025

Habitatge, memòria, convivència i identitat: els temes que han marcat l’agenda informativa de Sarrià-Sant Gervasi

Teatres del Farró obre les seves portes amb una comèdia de Virginia Woolf mai estrenada a l’estat espanyol

La nova sala, polivalent i amb capacitat per 250 persones, estrena per primera vegada Freshwater

Neix un pol artístic gestionat per la Gleva: Teatres del Farró

El teatre farronenc obrirà un nou espai escènic que s'ubicarà a la plaça de Mañé i Flaquer la tardor de 2025

‘El nebot de Rameau’ converteix el diàleg de Diderot en una sàtira sobre el compromís social

La Gleva estrena l’obra de teatre dirigida per Ramon Simó, que es podrà veure fins al 26 de gener
spot_img

El mill i la camamilla: propietats i usos

Un recorregut per la tradició alimentària i remeiera d’un cereal antic i d’una herba molt estimada per la medicina popular

Les txeques de Sant Gervasi

Durant la Guerra Civil el barri va concentrar la major presència de centres que feien servir els milicians del bàndol republicà per detenir, interrogar o torturar sospitosos del bàndol nacional

“Una noia a la ciutat” o l’amor segons Mercè Ibarz

En la seva última novel·la, l'autora parla de memòria, amor i ciutat a partir d’un fet molt concret: la pèrdua del seu company

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí