Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

L’Església i la política

Joan Buscà i Ambrós escriu a 'El Racó del Veïnat' sobre la relació entre la institució política i l'eclesiàstica

Publicat el 21.11.2023 7:00 · Actualitzat el 21.11.2023 9:18

Joan Buscà i Ambrós

Visc davant una església de la part alta de Barcelona. Cada dia les portes de l’església estan obertes d’acord amb els horaris previstos pel capellà, així com l’horari d’actes i celebracions religioses previstos els dies feiners i festius. A la porta de l’església se citen, es troben, entren i surten persones de totes les classes socials, adultes, joves, adolescents i nens. Ningú a la porta demana una identificació, ni per ideologies, ni per raons religioses o d’espiritualitat, cap discriminació pel color de la pell o l’idioma. Hi ha celebracions religioses en català i en castellà depenent dels dies i els horaris, d’acord amb el cartell informatiu que hi ha a la porta a l’entrada de l’església.

Em pregunto, per què un alt representant de la jerarquia de l’Església espanyola es manifesta i es posiciona davant d’un tema estrictament polític 24 hores abans d’una votació al Congrés dels Diputats de Madrid? L’Església no hauria de ser una Institució estrictament apolítica, neutra i respectuosa amb totes les ideologies polítiques i no polítiques, com ho és el capellà rector de l’església anteriorment citada?

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Ciment als escocells del carrer González Tablas

"Protegir l’arbrat urbà no és una qüestió a debatre. Cal que les institucions en garanteixin la protecció amb fermesa"

Can Puig o ‘La Ciudad de los Muchachos’, després del soroll mediàtic

"La resolució del síndic va tornar a posar el tema sobre la taula. Ara falta veure si tot plegat acaba convertint-se en un debat puntual o si finalment apareix algun gest que faci visible la història"

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

“Pots tenir una vida digna a un lloc menys exclusiu”

"Davant la injustícia no tenim alternativa, organitzem-nos i lluitem per un habitatge digne per a tothom": l'opinió del Sindicat d'Habitatge de Cassoles
spot_img

El passerell: característiques i curiositats

La seva principal amenaça, a més de la desaparició del seu hàbitat i l'ús de pesticides, és el silvestrisme

El jardí exterior

"De la mateixa manera que necessito harmonia a l’interior, també en necessito a l’exterior, perquè com és a dins és a fora i com és a fora és a dins": l'article de Glòria Vilalta

Nous veïns afectats per l’esvoranc podran tornar a casa aviat mentre d’altres es constitueixen en una plataforma per reclamar indemnitzacions

L’Ajuntament de Barcelona aprova una proposició de Junts per ajudar els comerços afectats per l'esvoranc de l'L9

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí