Publicitat

L’artista sarrianenca Clàudia Serrahima torna amb ‘Arribo a mitja tarda’ al Teatre Eòlia 

Una obra de teatre que parla sobre la correspondència dels seus besavis que vivien al Maresme i que es pot veure del 28 de febrer al 3 de març

spot_img

Publicat el 14.2.2024 5:00

Cultura

Maria Bascompte

L’artista sarrianenca Clàudia Serrahima torna a la càrrega amb el seu espectacle ‘Arribo a mitja tarda’, estrenat a la 26a Fira Mediterrània de Manresa el passat mes d’octubre. Una obra de teatre visual i d’objectes que parla sobre la correspondència dels seus besavis que vivien al Maresme.

Publicitat

Una exhibició delicada amb una sensibilitat fora del comú que et deixa hipnòtica, asseguda a la cadira, davant tanta meravella. Podeu fer la reserva al Teatre Eòlia, i així no us quedeu sense l’oportunitat de veure una proposta tan singular.

Publicitat

Entrevista

Maria Bascompte conversa amb Clàudia Serrahima sobre ‘Arribo a mitja tarda’, que es representarà del 28 de febrer al 3 de març al Teatre Eòlia, a l’Eixample.

‘Arribo a mitja tarda’ és una sinergia entre el mar i l’amor dels teus avis.

CS: Sí, jo sempre explico que, ‘Arribo a mitja tarda’ s’ha fet només amb paper i aigua: el paper és la carta, que és el que els uneix, i l’aigua és el que els separa: el mar. Tot gira entorn aquesta història d’amor que el mar separa, no hi hauria aquesta nostàlgia si no haguessin estat separats i, per tant, no s’haguessin escrit tant. Aquestes cartes ens permeten tenir un material físic avui dia, que són les cartes, que deixen testimoni d’una història escrita.

“La sensibilitat em permet fer art”

Clàudia, la teva sensibilitat deixa empremta en els teus treballs artístics, com t’ho manegues per gestionar-ho des de les autocures? 

L’art és una de les formes que tinc per expressar la meva sensibilitat i a la inversa, la sensibilitat em permet fer art. En aquest cas amb la manipulació d’objectes i el teatre visual. Un tipus d’espectacle amb el qual puc generar un paisatge i una poètica suggerent que em permet expressar una sèrie de coses que espero, que després les persones que ho vegin puguin gaudir i sentir. Alhora, em cuido tenint un equip en qui confio molt, i que em fa mantenir forta. Que m’acull en totes les meves vessants sensibles i que entén el meu codi i, per tant, fa que això creixi i es potenciï.

‘Arribo a mitja tarda’ de Clàudia Serrahima © Cedida

Què li diries a algú que no ha vist l’obra i vol venir, què veurà, que s’hi trobarà?

Els diria que confiïn molt en la seva mirada i en la seva imaginació. Jo construeixo un paisatge, però crec que se n’hi poden veure molts i és la gràcia. S’ha d’estar relaxat per poder gaudir de la imaginació i no és fàcil. Que no procurin entendre, que es deixin endur.

“S’ha d’estar relaxat per poder gaudir de la imaginació i no és fàcil”

Quina és la millor crítica que t’han fet de l’espectacle quan el vas estrenar? Ho recordes?

Un molt bon amic meu d’aquí del barri, de Sarrià, el Blai Juanet, que sempre m’ha calat molt em va dir: “Això que fas és com un massatge al cervell”.

En els teus processos de creació quin paper hi juga el sentiment d’arrelament o pertinença?

Haver viscut i haver-me criat en un entorn tan propici a l’art és un privilegi del qual estic molt agraïda. L’escola Orlandai em va potenciar allò per què tenia facilita, i els meus pares em van acompanyar plenament. Vaig poder estudiar Imatge i Fotografia i això em porta a comprendre les arts visuals i tot el que ho acompanyen, com ho és l’art visual.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La proposta de la sarrianenca Clàudia Serrahima a la 26a Fira Mediterrània de Manresa: ‘Arribo a mitja tarda’

L'artista presenta un espectacle basat en la correspondència entre els seus besavis de més de 3.700 cartes, telegrames, telefonemes i postals al segle XX

Clàudia Serrahima: “Crec que la revolució és interior”

Ens trobem amb la Clàudia poc abans de començar la seva feina al taulell de Casa Orlandai. Ella com a professional i com artista ha desenvolupat gran part del seu treball al districte i, per tant, la seva és una visió molt particular i privilegiada.
spot_img

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Un espai per recordar Adrienne Monnier

"Sent una de les literates més importants del món, mereix un reconeixement públic a casa nostra. Demano a la Biblioteca de Sarrià que es faci seva la iniciativa": l'opinió de Lluís Mallart

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]