Publicitat

L’avançament electoral a Catalunya pot afectar el ritme de les obres de l’L9 a Sarrià-Sant Gervasi

Segons ha avançat El Periódico, un informe de la conselleria de Territori alerta d'aquesta possibilitat per no tenir tots els diners garantits

spot_img

Publicat el 4.4.2024 22:00

Societat

El Jardí

L’avançament electoral a Catalunya a conseqüència de la no aprovació dels pressupostos de la Generalitat pel 2024 afectarà diversos projectes en marxa de l’actual govern de Pere Aragonès. Segons ha avançat aquest dijous El Periódico, a Sarrià-Sant Gervasi l’afectació principal podria produir-se en el ritme de les obres del tram central de la línia 9 del metro, que ha de suposar la creació de les parades de Sarrià, Mandri i el Putxet.

Publicitat

Segons el citat mitjà, que ha tingut accés a un informe de la conselleria de Territori, amb la convocatòria d’eleccions el pròxim 12 de maig l’obra de l’L9 ja no té tots els diners garantits. La construcció de la línia 9 del metro podria tirar endavant amb el pressupost prorrogat, però no està clar, segons recull El Periódico, “si la variació en l’anualitat pot impactar en el ritme de les obres”. Això és el que s’està estudiant en aquests moments.

Publicitat

Les obres del tram central de l’L9 del metro es van reprendre el 2022 després d’una dècada amb les màquines aturades per falta d’inversió. El juliol d’ara fa un any la tuneladora subterrània va arribar fins a Sarrià i el govern català va anunciar la intenció que a finals del 2024 el túnel s’acabés d’excavar fins a la plaça Lesseps per enllaçar-se amb la resta de la línia ja executada pel cantó Besòs, i que durant el 2027 els trens ja poguessin circular per la línia sense aturar-se encara a les noves estacions creades al districte.

Estat actual de l’obra de la línia 9 del metro de Barcelona © Generalitat

El cost d’acabar l’L9 del metro és de 925 milions d’euros, segons va apuntar la Generalitat fa dos anys, quan es va reactivar l’obra. En aquests moments, segons apunta El Periódico no es contempla una nova aturada del projecte com va passar anys enrere, perquè la situació actual no és la d’una recessió econòmica a Catalunya.

Tall de trànsit a Mandri amb el passeig de la Bonanova © Laia Melero

Un retard en l’obra, però, sí que podria produir-se, i caldrà veure també si això afecta o no al tall de trànsit de 20 mesos al carrer Mandri iniciat aquest any i previst d’entrada fins al setembre del 2025 per la construcció del vestíbul de l’estació de Mandri de l’L9.

Notícies relacionades

Vídeo. La tuneladora de l’L9 del Metro arriba a la futura estació de Mandri

L'emissió, que es podia seguir en directe a YouTube, ha durat més de 9 hores fins a la perforació del pou subterrani

La tuneladora de l’L9 del metro s’encalla a 500 metres de Mandri pel desgast de la màquina

Segons ha avançat La Vanguardia la perforació del túnel està aturada des de finals de febrer i es preveu reactivar l'obra a finals de maig

Sara Jaurrieta serà la número 8 a la llista del PSC pel 12-M

L'exregidora de Sarrià-Sant Gervasi entre el 2007 i el 2011 i actual gerent a l'Ajuntament forma part de la llista socialista per Barcelona

L’Ajuntament posposa els Consells de Barri previstos per les eleccions catalanes del 12-M

El consistori ho argumenta per no fer actes de propaganda durant el període electoral i els tres barris on estava previst fer-los a l'abril hauran d'esperar al juny
spot_img

Quins edificis de Sarrià-Sant Gervasi participen en les Setmanes d’Arquitectura 2025?

Del 12 de maig al 28 de juny, nou espais del districte acullen exposicions, concursos i tallers, entre altres

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Un nou Vila-Matas ha arribat: les ressenyes de la Casa Usher

"Canon de cámara oscura", una distopia inquietant, on els androides qüestionen el que significa ser humà

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí