Publicitat

Cuina de mercat

spot_img

Publicat el 10.5.2018 13:32

Salut i nutrició

Marta Castells

Cremós de cafè de cereals

Ingredients:
– 3 tasses de llet d’arròs
– Cafè de cereals al gust
– Pela de taronja
– 3 c.s. de midó de blat de moro (Maizena)
– Un polsim de sal
– Melassa de blat o un altre edulcorant al gust
– Cafè de cereals en pols per decorar
Elaboració:
1. Coeu en un cassó la llet juntament amb el cafè de cereals, la pela de taronja, el midó de blat de moro i la sal fins que la mescla s’espesseixi. Remeneu-ho constantment i vigileu que no es formin grumolls.
2. Apagueu el foc, retireu la pela de la taronja i afegiu-hi la melassa o l’edulcorant que preferiu. Dissoleu-ho.
3. Serviu-ho decorat amb una mica de cafè de cereals en pols empolvorat per sobre.

 

Publicitat

Blai Pérez

Fideus a la marinera

Ingredients
200 g de fideus fins
100 g de ceba de figueres
100 g de pastanaga
100 g de mongeta del cuc
200 g de cloïsses
150 g de salmó a daus
200 g de llagostins
150 g de sépia a daus
½ litre de brou de peix
Oli d’oliva verge extra
Sal i pebre fumat
2 culleradetes de julivert picat
Elaboració
Daureu els fideus en una paella amb un raig d’oli d’oliva, escorreu-los i reserveu l’oli.
Tot seguit coeu els fideus amb els brou de peix i els escorreu. Netegeu les verdures i talleu-les a juliana per saltejar-les amb l’oli de daurar els fideus, mentrestant peleu els llagostins, els hi retirareu la vena dorsal, i ho afegiu juntament amb el salmó, les cloïsses i la sépia a les verdures.
Salpebreu i afegiu el julivert picat i els fideus ben escorreguts, barrege-ho bé i ja estarà a punt per servir.
Opcionalment es pot acompanyar de salsa allioli.

Conill amb panses i canella

Ingredients
1 conill a trossos petits
4 cebes tendres
100 g de panses de Corint
1 got de vi blanc
150 g de nata liquida
1 cub de caldo
1 cullerada de mantega
Sal
Pebre blanca
Canella
Oli d’oliva verge extra
Elaboració
Daureu les cebes picadetes amb una mica d’oli d’oliva i de mantega. Quan la ceba comenci a estovar-se hi afegireu el conill i ho deixereu cuinar uns minuts.
A continuació afegiu-hi les panses, escampeu per sobre una mica de canella en pols i ho deixeu coure uns minuts més. Aboqueu-hi el got de vi i deixeu que redueixi. Tot seguit dissoleu la nata liquida i el cub de caldo prèviament en un ¼ de litre d’aigua mineral i coeu-ho a foc molt suau uns 30 minuts. Que vagi de gust!

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Arrenca la campanya de vacunació: a qui li toca la de la grip, COVID-19 o totes dues

Salut fa una crida a reforçar la protecció de les persones més vulnerables abans que s’intensifiquin els virus respiratoris

Com assolir el benestar per a la gent gran a l’estiu?

Consells per adaptar les rutines a les altes temperatures

L’Alzheimer a través del gènere

Les dones presenten una prevalença més alta de demències, problemes crònics i discapacitats

Lecanemab, nou fàrmac per a l’Alzheimer: expectatives i realitat

Està previst que el medicament estigui disponible en el mercat farmacèutic català en menys de dos anys
spot_img

La incertesa sobre el final de les obres de la l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

Més que un derbi: el CP Sarrià i Sant Ignasi entre l’emoció i la urgència

Serà un partit marcat per la recent mort del fundador del C.P Josep Calderó i per la necessitat dels dos equips per allunyar-se de la zona de descens

La Catalunya gloriosa de Jaume Clotet

L’autor sarrianenc presenta a la Biblioteca de Sarrià "L'espasa del rei", el tercer i últim volum d'una trilogia sobre el thriller històric recent

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí