Dimarts 14, maig 2024
17.6 C
Sant Gervasi
17.5 C
Sarrià
Publicitat

El bus a demanda a Galvany i el Farró es posarà en marxa el mes vinent

La petició veïnal, que acumula més de 20 anys de retard, és un bus que connecti aquests dos barris amb els seus respectius centres mèdics

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el 20.10.2022 22:50

Política

Carme Rocamora

El reivindicat bus als barris de Galvany i el Farró es posarà en funcionament el mes vinent. Així ho ha anunciat el regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, durant el Consell Plenari celebrat aquest dijous al vespre, on ha destacat que és una “vellíssima reivindicació” veïnal. Tot i l’anunci, no ha especificat quin dia es posarà en marxa ni ha indicat nous detalls sobre el funcionament.

Publicitat

En concret, aquesta demanda acumula més de 20 anys de retard, i reclama principalment que es cobreixi el trajecte entre aquests barris i els centres mèdics de la zona com l’Hospital Plató i el CAP Adrià. El passat mes d’abril Batlle ja va anunciar que es posaria en funcionament a finals d’any, i ara ha avançat que serà el mes vinent: “És una bona notícia que en comporta d’altres, com és fer revisió dels busos de barri” en altres zones, per la possibilitat d’incorporar un bus a demanda.

Publicitat

Quina és la diferència entre un bus a demanda i un bus de barri? El que demanaven els veïns era un bus de barri convencional, però finalment l’Ajuntament ha decidit impulsar un bus a demanda, un model iniciat durant el mandat d’Ada Colau i que ja funciona en altres barris de la ciutat com Montbau o Torre Baró, i que parteix de la base que el vehicle, operat per TMB, fa un trajecte segons les peticions del veïnat de la zona, que el poden sol·licitar a través d’un aplicatiu.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.