Publicitat

El carril bici de la Via Augusta o el compromís que no arriba

"El pot de pintura se’ls va acabar a l’altura de la Riera de Cassoles", per Mercè Amat (ERC)

spot_img

Publicat el 15.2.2022 9:52

Opinió

Mercè Amat, ERC

La lluita pel carril bici de la Via Augusta ha estat fins ara una història reeixida de mobilització ciutadana i política envers una mobilitat més segura, saludable i sostenible al nostre districte que el govern Colau – Collboni amenaça a malbaratar.

Publicitat

D’una banda, la reivindicació va anar prenent forma quan, el 2019, nombroses associacions de famílies d’alumnes d’escoles i instituts del districte, entitats veïnals, esportives, socials i culturals es van anar organitzant per acabar creant, el febrer del 2020, la plataforma Bici Augusta. Mitjançant bicicletades, la participació en consells de barri i audiències públiques i articles a la premsa, entre d’altres, la plataforma ha anat posant a l’agenda política aquesta infraestructura clau per vertebrar els barris de Sarrià – Sant Gervasi i connectar el districte amb la resta de xarxa pedalable de la ciutat a través de la Via Augusta, un eix, a més, que es caracteritza pel gran nombre de centres educatius que hi ha als seus entorns.

Publicitat

El desembre del 2019, ERC Sarrià – Sant Gervasi, recollint la inquietud d’avançar en la infraestructura de carrils bici al districte, va presentar una proposició per iniciar el projecte del carril bici de la Via Augusta que es va aprovar, entre d’altres, amb els vots del govern municipal del districte. D’aleshores ençà, ERC Sarrià – Sant Gervasi no ha deixat de treballar iniciatives per fer-lo realitat. 

Amb el desconfinament del 2020 van arribar les actuacions urbanístiques ràpides i el grup d’ERC Sarrià – Sant Gervasi va demanar al plenari que aquestes actuacions incloguessin el carril bici de la Via Augusta. El compromís va ser aleshores fer el tram entre l’avinguda Diagonal i plaça Molina, però el pot de pintura se’ls va acabar a l’altura de la Riera de Cassoles.

Ara bé, la iniciativa més important, és, sens dubte, el compromís de redactar-ne el projecte complet i fer arribar el carril almenys fins al carrer Ganduxer en compliment del pacte de pressupostos 2021 entre el govern municipal i ERC. La data prevista d’inici de les obres en un primer moment havia de ser finals del 2021, però de seguida va passar a finals de febrer del 2022 (l’Ajuntament de Barcelona defensa a El Jardí que oficialment sempre s’ha dit “durant el 2022” i que es preveu l’obra de cara a l’estiu). Tanmateix, som a les dates que som i si sabem alguna cosa del carril és per una piulada de Barcelona Mobilitat responent a la plataforma ciutadana BikeVidrera en què anuncia que -essent optimistes- més aviat l’hem d’esperar a partir del segon trimestre.

Al llarg d’aquest mandat, el grup municipal d’ERC Sarrià – Sant Gervasi ha aportat iniciativa política i voluntat d’entesa per avançar en la mobilitat segura, saludable i sostenible i demana al govern Colau – Collboni concreció i respecte als compromisos adquirits amb els veïns i les veïnes i als pactes polítics assolits. Per quan, doncs, el carril bici de la Via Augusta?

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]