Dissabte 20, abril 2024
13.7 C
Sant Gervasi
13.7 C
Sarrià
Publicitat

El primer bicibús de Barcelona creat a Sarrià tornarà a rodar amb vuit escoles

Circularà cada divendres a partir del 4 de març i recorrerà un quilòmetre i mig de la Via Augusta, una via reivindicada pels ciclistes

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Societat

Sergi Alemany

El primer bicibús escolar nascut a Barcelona el març del 2021, impulsat pel Col·legi Reial Monestir de Santa Isabel, reprendrà la seva activitat a partir del 4 de març incorporant set escoles més del districte de Sarrià – Sant Gervasi. En total seran vuit centres escolars que en les últimes setmanes han estat negociant amb el Govern del districte el recorregut que faran cada divendres. Hi participaran alumnes des de 1r de primària fins a l’ESO, però també pares i mares amb menors que van a l’escola bressol, acompanyats tots ells per professors de diferents centres.

Publicitat

La ruta escolar conjunta tindrà com a punt de sortida la plaça Molina, recorrerà un quilòmetre i mig de la Via Augusta per agafar el carrer Rosari en direcció a Plaça Artós, pujant pel carrer de Rafael Batlle, i aquí es farà la primera parada: els alumnes del Col·legi Reial Monestir de Santa Isabel hauran arribat amb bici fins a la seva escola. La ruta del bicibús escolar continuarà enfilant Major de Sarrià amunt, i a l’altura del carrer del Pedró de la Creu seran els alumnes de l’Escola Orlandai els que es desviaran cap a classe; a l’altura del passeig de Reina Elisenda seran els alumnes de l’escola bressol Petits Paupis i de l’Escola Frederic Mistral els que es desviaran cap al seu centre; arribat el grup al carrer Margenat, seran els nois i noies dels Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi els que creuaran la Via Augusta fins al centre escolar, i finalment, quan Major de Sarrià s’uneix amb la ronda de Dalt, seran els alumnes de les escoles Dolors Monserdà-Santapau,  l’Institut Escola Costa i Llobera i l’Escola Tàber, l’últim centre en sumar-s’hi, els que posaran punt final al recorregut del bicibús escolar conjunt a Sarrià – Sant Gervasi, a la zona alta de Can Caralleu.

Publicitat
Bicibús escolar a Sarrià – Sant Gervasi © Frederic Esteve

Tres torns i un màxim de 30 minuts

El bicibús escolar que va ser pioner a la ciutat va quedar aturat el novembre de l’any passat per robatoris de bicis constants als ancoratges posats per l’Ajuntament, segons va informar l’escola, que va demanar poder aparcar les bicicletes en un solar en desús que hi ha al costat del centre, sense arribar finalment a un acord. 

Ara que es reprèn, n’han nascut d’altres a la ciutat com el de l’Eixample, però el de Sarrià – Sant Gervasi té un quilòmetre més de recorregut, un desnivell important per l’orografia dels barris i s’espera que aplegui un major nombre d’alumnes participants. “A l’Eixample són escoles públiques no massa grans i aquí, per poc que ens hi posem, serem més de 100 alumnes”, ha apuntat a El Jardí un dels professors implicats i membre del bicibus a Sarrià – Sant Gervasi, Yago Raventós.

Bicibús del Col·legi Reial Monestir de Santa Isabel © Frederic Esteve

El bicibús escolar conjunt de Sarrià – Sant Gervasi circularà cada divendres amb tres torns de sortida des de plaça Molina: 7.20 h del matí, pels alumnes que entren a les 8 h a l’escola; 7.50 h pels quals entren a les 8.30 h a classe, i 8.20 h per tots aquells que comencen l’escola a les 9 h del matí. En una prova pilot celebrada a mitjans de febrer, es va calcular que la durada total del recorregut ronda al voltant dels 25-30 minuts, i el tram per la Via Augusta -l’artèria més concorreguda per vehicles- uns 8-10 minuts.

Circular amb bici per la Via Augusta, una reivindicació veïnal

El bicibús de Sarrià-Sant Gervasi vol visibilitzar i potenciar l’ús de la bicicleta com a mitjà de desplaçament sostenible i habitual per a alumnes, famílies i professorat al districte que té la concentració més alta d’escoles de la ciutat (72 centres) i és una de les zones escolars més denses de tot Europa. La mobilitat escolar al Sarrià – Sant Gervasi es fa, en un alt percentatge, amb vehicles particulars, el que genera una gran intensitat de trànsit motor i contaminació al voltant de les escoles.

Mobilització ciclista a la Via Augusta © Carme Rocamora

Al juny farà dos anys que desenes de ciclistes van recórrer la Via Augusta des de plaça Molina fins a la plaça Borràs, a la Porta de Sarrià, en una acció planificada per la plataforma Bici Augusta per reclamar que es pugés una marxa en la construcció del carril bici en aquesta artèria comunicativa de la ciutat. Aquest estiu, si no hi ha més retards ni incompliments dels acords, està previst que es facin les obres per incorporar un carril bici a la Via Augusta entre plaça Molina i el carrer Ganduxer.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí