Publicitat

L’Audiència Pública aplega les grans crítiques veïnals del mandat 

Un dels punts més polèmics del ple va ser quan el PP va demanar anul·lar el canvi de nom de l'avinguda Príncep d'Astúries

spot_img

Publicat el 27.3.2019 10:00

Societat

Carme Rocamora, Sergi Alemany

L’Audiència Pública del districte d’aquest març va presentar l’aspecte d’una sala totalment plena, amb veïns amb ganes de dir-hi la seva abans de tornar a passar per les urnes el proper 26 de maig. Des de l’Associació de Veïns de Can Rectoret es va reivindicar com una demanda històrica l’urbanització del barri i es va criticar que a les Planes se senten “oblidats” per Barcelona. El regidor del districte, Jaume Asens, va reconèixer com un “mal crònic i endèmic” la falta d’inversions als barris de muntanya i especialment a Can Rectoret, afirmant que cal “conjurar-se per revertir-ho.”

Publicitat

Des de Vallvidrera, van parlar de la lluita del projecte Casa Buenos Aires que persegueix evitar que l’edifici de la Llar Betània es converteixi en un hotel de luxe, i Asens va informar que la llicència per fer un hotel s’ha suspès provisionalment des del moment en què l’Ajuntament ha demanat a Patrimoni que estudiï catalogar l’edifici “pel seu valor patrimonial.” Precisament, membres de la CUP es van presentar a l’Audiència per donar suport a aquest projecte però també a col·lectius com La Tecla o l’Ateneu Divers, que darrerament s’han vist “atacats per interessos privats del districte”, segons els cupaires. A més, els membres del Casal Popular La Tecla, que va ser desallotjat sense previ avís el passat 28 de febrer, van reclamar al Districte que “negociï i vetlli per recuperar el local” que els joves han fet servir per dinamitzar el teixit de barri, criticant la “mala praxis” de la immobiliària a l’hora de fer-los fora. Des del Govern, Jaume Asens va lamentar no haver aconseguit poder tenir accés a l’ordre de desallotjament dictada pel Banc Santander, posant-se a disposició de La Tecla per “atendre les seves peticions i exigències” i sobre la situació del Grup Caliu – L’Ateneu Divers va reconèixer que es busquen “alternatives en altres barris” per a la seva ubicació tot i que l’objectiu principal és que el Grup Caliu es quedi on està, sobretot per la importància de no canviar d’emplaçament de cara a les 150 famílies que se’n beneficien, va puntualitzar.

Publicitat

Des de Sarrià, l’associació de veïns va qualificar com a “engany” el fet que ni tan sols s’han iniciat en aquest mandat les obres de la futura biblioteca, una promesa incomplerta del Govern. Al Putxet, els veïns estan expectants per veure quan es donarà ús a la finca del carrer Manacor 1, i el Govern va explicar que el projecte de la part del jardí està fet però que per “dificultats de cota en el terreny” no s’ha pogut executar encara cap actuació. Sobre la casa gran que ocupa la finca, només es té fet l’aixecament topogràfic, una de les primeres accions de qualsevol projecte de construcció.  

Consell Plenari

En el seu darrer informe com a regidor de districte, Jaume Asens va informar d’aspectes com ara l’ampliació de les zones d’aparcament d’àrea verda a Sarrià i la Bonanova, l’arribada del bicing elèctric a l’abril o la instal·lació -des del febrer- de noves plaques fotovoltaiques a la seu del Districte i a la Biblioteca Clarà. Asens també va dir, segurament en una lectura errònia dels seus papers, que la inauguració del nou Punt Verd de Sarrià no la podrà fer el Govern actual -la van inaugurar els comuns el dia 25 de febrer- i que el nou ascensor de l’estació dels Ferrocarrils a Sarrià, a la cruïlla de l’Hort de la Vila amb la Via Augusta, “es preveu que s’acabi aquest mes de desembre” -una obra que es va enllestir el desembre passat-.

Un dels punts més polèmics del ple va ser quan el Partit Popular va demanar anul·lar el canvi de nom de l’avinguda Príncep d’Astúries (ara Avinguda Riera de Cassoles), en una proposició que va ser rebutjada, obtenint els únics vots a favor dels populars i de Ciutadans. La Plataforma Riera de Cassoles va recriminar als populars la seva proposta, que la va qualificar com a “insultant” després d’haver seguit tot el procediment legal pel canvi de nom amb la recollida de 5.356 signatures.

Així mateix, Ciutadans i el Grup Municipal Demòcrata van presentar dues proposicions similars que buscaven reprovar la gestió d’Ada Colau al districte al llarg d’aquest mandat. Totes dues proposicions van ser aprovades amb l’abstenció d’Esquerra Republicana i el vot en contra de BComú. Per últim, tant el Partit Popular com Ciutadans van reclamar més efectius de policia al districte per garantir la seguretat dels ciutadans.

En la línia de la seguretat i prevenció, Districte va anunciar el desplegament del nou Equip de la Policia de Barri (EPD), un canal bidireccional entre els veïns, entitats, comerços i els agents, que treballarà sobre els problemes de convivència i seguretat. A partir d’ara cada barri tindrà un agent de policia assignat i el districte comptarà amb dos caporals responsables, a diferència dels altres districtes de la ciutat, que en tindran un, pel fet de comptar amb els barris de muntanya.

En el mateix plenari els grups polítics van aprovar proposar a nivell de ciutat el fet que s’atorguin medalles d’honor a Jordi Llorach i a l’alberg InOut, i també concedir la medalla de la Dona 2019 del Districte a Montserrat Puig.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]