Publicitat
spot_img

Les polèmiques obres del parc del Castell de l’Oreneta s’iniciaran aquest estiu

Amigues i Amics del Parc Forestal del Castell de l'Oreneta segueix reclamant que s'aturin les obres mentre que l'AV de Sarrià aposta per mantenir el diàleg amb l'Administració per anar millorant el projecte

Publicat el 22.7.2021 13:42

Societat

El Jardí

Les intervencions per la millora del parc del Castell de l’Oreneta s’iniciaran aquest estiu. El dimarts 20 de juliol, a primera hora i a l’entrada del mateix parc, es va fer una nova reunió entre representants de Parc i Jardins, de membres del Districte de Sarrià-Sant Gervasi i entitats del territori. La primera reunió s’havia fet el 27 de maig. En aquesta segona reunió, que va aplegar unes 15 persones, hi eren presents el director de Parcs i Jardins, Francesc Jiménez i la gerent del districte, Maite Català, gerent del Districte.

Hi ha posicions enfrontades entre la determinació de començar les obres per part del Govern municipal i la posició de les Amigues i Amics del Parc Forestal del Castell de l’Oreneta que volen suspendre-les, fins que no s’hagi redactat un pla director. En canvi l’AV Sarrià aposta per un diàleg continuat amb l’administració.

Publicitat

Des de Parc i Jardins es va informar que s’havien atès i modificat en el projecte diverses demandes de les entitats de Sarrià, com reduir en més d’un 30% els camins que es volen pavimentar amb sauló compactat, refer els murs existents i reduir així els gabions de pedres, recuperar una de les basses, respectant les àrees de nidificació o de plantació d’arbres, i el compromís de respondre ben aviat als diversos documents que han enviat des de la plataforma i preparar ràpidament un avantprojecte de pla director.

Però, tant Parc i Jardins com el Districte van deixar clar que les intervencions s’iniciarien aviat, ja que estan licitades. En aquest sentit, des de la plataforma segueixen defensant la necessitat de suspendre les obres, un fet que seguiran reivindicant a diversos òrgans com el Síndic de Greuges de Catalunya, el Consell Consultiu del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola i l’Ajuntament: “Treballarem per aturar-les fins que responguin a un projecte coherent”, apunten en un comunicat.

La postura de suspendre les obres no està compartida per totes les entitats del barri. Diversos membres de l’Associació de Veïns de Sarrià i de la vocalia de Medi Ambient valoren les propostes de l’administració i són partidaris de mantenir el diàleg per anar millorant les accions del projecte executiu. De fet, en un comunicat, l’associació exposa que en la reunió que es va fer el 20 de juliol es va passar per un “moment difícil” quan els representants dels Amigues i Amics del Parc forestal del Castell de l’Oreneta van exigir aturar l’obra fins a no disposar d’un pla general, “la qual cosa va dificultar tractar cada punt en detall i concloure amb un compromís ben definit, i va obligar a tornar una vegada i una altra sobre alguns temes”.

Tot i així, hi ha coincidència entre la plataforma i l’AV de Sarrià que el projecte ha de millorar, pel que s’ha quedat en constituir una Comissió de Seguiment a finals de setembre, amb les intervencions ja iniciades.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Taller d’Història de Sarrià insisteix a aturar les obres a l’entrada històrica del Parc de l’Oreneta

Reclama la restauració de l'indret, tant de l'antic hort com del conjunt formalment catalogat i protegit

Salvem l’hort antic del Parc de l’Oreneta, sense barracons

Amb motiu de Santa Eulàlia, diverses entitats veïnals demanen a l'alcalde l'aturada de les excavadores

No volem barracons a l’hort de l’Oreneta

Les Amigues i Amics del Parc de l’Oreneta presenten un recurs per aturar el projecte de construcció de magatzems

La instal·lació d’uns barracons al Parc forestal de l’Oreneta indigna un grup de veïns de Sarrià

Es tracta d’uns mòduls per als treballadors de Parcs i Jardins que es volen situar a l’entrada històrica de l’espai, una zona protegida
spot_img

Obiols rellotgers es trasllada a Canet de Mar després de 45 anys de servei a Sarrià

Societat Ana Rubió Jiménez La botiga Obiols Rellotgers, situada al carrer Benet Mateu, 62, ha abaixat la persiana després de 45 anys d’activitat al barri de Sarrià. El taller, fundat l’any 1980 per...

Una crida a mirar la pobresa sense indiferència, al cor de Galvany

El periodista Pau Duran analitza, durant una conferència a la parròquia de Sant Ildefons, l’exhortació 'Dilexi te' del papa Lleó XIV, un text que reprèn el llegat social de Francesc i apel·la al compromís actiu amb les persones pobres

“Era únic apropant-se a la gent, interessant-se per tothom”: un escrit dedicat a Frederic Bou

Lourdes Vallès dedica un article ple d'afecte al poeta sarrianenc, mort aquesta setmana a 90 anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí