Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Llegint i vivint es va descobrint la tasca feta per dones

"Dones representants de totes les cultures i camps, al llarg del temps, van empenyent el progrés en general", opinió de Montserrat Carranza

Publicat el 2.8.2021 6:59

El Racó del Veïnat 

Montserrat Carranza i Milián

L’edifici de la biblioteca, de la duquessa i gran mecenes Anna Amàlia estava tota coberta d’una gran tela fosca, que es feia encara més tètrica, els dies ennuvolats. La biblioteca l’estaven restaurant d’un accidental incendi. Jo me la mirava des de lluny, intrigada, curiosa i amb ganes de descobrir les seves valuoses obres. Però encara van haver de passar alguns anys, fins que la vaig poder veure altre cop, aquesta vegada per Internet, totalment restaurada, ampliada i joiosa. Afortunadament des d’altres biblioteques, vaig poder llegir bastants llibres en la llengua de la gran mecenes Anna Amàlia, gràcies. També afortunadament, al llarg del temps, molts altres llibres me’ls han anat regalant, moltes gràcies.

Llegint i vivint, es va descobrint la gran tasca feta per dones, per donar coratge, lluitar, aconseguir i assentar els drets de les dones, per tot el món. Així tenim alguns exemples, com la fundació Isabel Allende, o Bella Abzug Leadership Institute (Bali). La tasca feta per Kavita Ramdas, com a directora dels drets de les dones a l’Open Society Foundation. El llibre de Rebecca Solnit  “Men Explain Things to me”, assajos breus, que descriuen casos de mansplaining. Activistes com Tawakul Karman, Premi Nobel de la Pau 2011. Els articles de l’activista Mona Eltahawy. El projecte Avanzadoras de Oxfam Intermon. I tants altres projectes, i llibres escrits per activistes, d’arreu del món.

Publicitat

Dones representants de totes les cultures i camps, al llarg del temps, van empenyent el progrés en general, i el progrés de les dones en la societat. Però encara, desafortunadament, es troba en massa entorns la incultura i el retrocés. El maltractament a la dona, la violació dels seus drets més fonamentals, de manera reiterada. Per això caldria una assimilació dels valors, i drets més fonamentals des de l’escola, al llarg de la formació acadèmica, i en la família. Recordar sempre la tasca feta i que s’està fent per dones, a través de les seves fundacions, també com a escriptores rellevants, realitzadores de cinema, científiques, que contribueixen als avenços mèdics i tecnològics. Mestres, i especialment  juristes, que fan valdre seriosament les lleis aconseguides per combatre aquestes xacres del retrocés, que encara tenim avui dia. Caldrà sempre dur al damunt els llibres, llegir-los, i mostrar-los sovint.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Ciment als escocells del carrer González Tablas

"Protegir l’arbrat urbà no és una qüestió a debatre. Cal que les institucions en garanteixin la protecció amb fermesa"

Can Puig o ‘La Ciudad de los Muchachos’, després del soroll mediàtic

"La resolució del síndic va tornar a posar el tema sobre la taula. Ara falta veure si tot plegat acaba convertint-se en un debat puntual o si finalment apareix algun gest que faci visible la història"

“Pots tenir una vida digna a un lloc menys exclusiu”

"Davant la injustícia no tenim alternativa, organitzem-nos i lluitem per un habitatge digne per a tothom": l'opinió del Sindicat d'Habitatge de Cassoles

«Continuarem anant a altres biblioteques»: un any de la inauguració de la J.V. Foix

Una queixa de Josep Prim, veí sarrianenc, quan l'equipament celebra un any de posada en marxa
spot_img

Districte prohibeix els concerts de Festa Major a Casa Orlandai després de gairebé 20 anys

Sarrià - Sant Gervasi comunica un dia abans de la Festa Major que la normativa acústica impedeix els concerts al pati d'en Marcel, tot i haver-ne autoritzat dos a l'estiu

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

El tramvia entre Francesc Macià i Montesa estarà fora de servei del 10 al 12 d’octubre

TRAM oferirà un servei especial d’autobús que cobrirà el trajecte entre les parades afectades

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí