Publicitat
spot_img

Sarrià-Sant Gervasi dona la benvinguda a Vila Veïna

El nou servei municipal vol escoltar i orientar persones en diferents fases de la seva vida

Publicat el 28.11.2022 12:56

Societat

El Jardí

Tots i totes, al llarg de la nostra vida, necessitem ser cuidades i cuidarem d’algú del nostre entorn: filles, mares, germanes, amigues, parelles, etc. Aquesta es la idea amb que neix -en fase de prova pilot- a la ciutat de Barcelona el servei municipal de suport Vila Veïna. Fa un mes i mig va arribar a Sarrià-Sant Gervasi i aquest dissabte es va inaugurar oficialment amb un acte obert al veïnat al Centre Cívic Vil·la Florida, on s’ha instal·lat, a l’espai que fins fa uns mesos ocupava el bar. El nou servei municipal vol escoltar i orientar persones en diferents fases de la seva vida.

Obert matins i tardes en funció del dia

De moment, l’oficina inicial que dona atenció a tot el districte està situada a la Bonanova, a Vil·la Florida, i presta servei dos matins i dos tardes: els dimarts i divendres, de 10 a 14, i els dimecres i dijous, de 16 a 20 h. Sense necessitat de demanar cita prèvia. La idea és que sigui un projecte de proximitat que s’acabi desplegant a cada barri de la ciutat.

Publicitat

Vila Veïna vol “trencar amb la solitud i la precarietat de les cures a la ciutat”, en paraules de la consellera dels comuns al Districte Cristina Cardona. “La vida passa per diferents etapes i totes tenen un component social molt important: l’escola, la universitat, la feina… però, i l’envelliment? Cal revertir aquesta solitud, perquè tots passarem per aquí”, apunta Cardona. 

Amb aquest objectiu, Vila Veïna té la intenció d’oferir suport a persones que treballen cuidant a familiars o d’altres persones, però també d’assessorar a gent gran que vulgui decidir sobre el seu procés d’envelliment, a nouvinguts al barri que busquen escolaritzar als fills, o a fills que veuen que els seus pares es fan grans i busquen centres de dia o residències. Una feina que ha de servir de complement als Serveis Socials.

Oberts a propostes d’activitats

Vila Veïna a Sarrià-Sant Gervasi ha nascut amb un espai de criança per a la petita infància: lactància, alimentació, promoure el joc, etc. També amb un taller per treballar el procés d’envelliment de la gent gran després de la jubilació i les inseguretats sobre el futur que puguin aparèixer. I amb un grup de suport mutu per compartir situacions de soledat de persones cuidadores, provocada per la falta de temps de veure amics i altres familiars. Un càrrega de feina no reconeguda.

Les responsables, però, fan una crida a rebre propostes de sessions que puguin donar respostes a les necessitats del veïnat de Sarrià-Sant Gervasi.

Espai per a la criança infantil a Vila Veïna © Mireia Monjo

L’espai escollit per ubicar la primera oficina de Vila Veïna a Sarrià-Sant Gervasi ha comportat la desaparició del bar del Centre Cívic Vil·la Florida, una decisió que partits com Junts no han rebut amb bons ulls.

Des del Govern del Districte, Cristina Cardona va assegurar en l’últim Consell de Barri de la Bonanova que la intenció, de cara a l’estiu, és que s’instal·li una guingueta-bar a l’exterior, però no ho va poder assegurar: “Caldrà trobar una empresa i que els números surtin”. El bar de Vil·la Florida va tancar a principis de març perquè era deficitari, segons va informar Districte.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Cinema d’estiu a la fresca a Sarrià-Sant Gervasi: on se celebra, dates i pel·lícules

Hi ha programats quatre passis de films actuals els dies 26 de juny, 3, 10 i 17 de juliol a l'exterior del Centre Cívic Vil·la Florida

La Sindicatura de Greuges s’instal·la per un dia a la Bonanova per escoltar el veïnat

L'organisme independent de l'Ajuntament vol recollir presencialment, el dijous 20 de juny a Vil·la Florida, queixes sobre possibles vulneracions de drets

L’Escola de Salut de les Persones Grans (+65 anys) inicia un nou curs a Sant Gervasi

Les classes es fan els dimecres al matí al Centre Cívic Vil·la Florida, són gratuïtes i començaran el 6 de març

Collboni tanca Vila Veïna, el servei municipal per promoure la corresponsabilitat i les cures

El nou govern municipal estudia oferir un "servei similar" mentre la FAVB i BComú demanen no perdre el servei a Vil·la Florida
spot_img

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

La soja: propietats, conreu i usos

A Europa es va introduir a començaments del segle XX quan es va descobrir que la seva farina és la més rica en proteïnes i que la llet és especialment saludable i nutritiva

Mandri, Nadal i impunitat: el botellot que s’ha consolidat a la zona alta

Una concentració massiva de joves torna a ocupar el carrer per les festes mentre el veïnat denuncia soroll, brutícia i una resposta institucional que normalitza el conflicte en lloc de resoldre’l

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí