Publicitat

Sarrià vol respirar

Les primeres dades de contaminació atmosfèrica a Sarrià evidencien que es duplica el nivell de micropartícules i òxid de nitrogen recomanat per l’OMS

Publicat el 24.4.2019 19:18 · Actualitzat el 24.4.2019 19:31

Salut

Jordi Bigues

El vespre del dimecres 10 d’abril, la Plataforma Sarrià Respira va presentar a la casa Orlandai la seva proposta per aconseguir que Sarrià Antic i Sarrià de Dalt siguin una Zona Urbana d’Atmosfera Protegida (ZUAP). Les ZUAP s’han implantat a una setantena de ciutats europees i han aconseguit reduir substancialment la contaminació atmosfèrica i l’acústica a què estaven sotmesos els residents i vianants dels respectius barris. D’altra banda, la pacificació del trànsit augmenta la seguretat vial i obre les portes a arribar a ser un barri amic de la infància.

A la sessió, un membre de l’AFA de l’Escola Orlandai que ha treballat amb el camí escolar d’aquesta escola pública, va exposar les primeres dades que s’obtenen de contaminació atmosfèrica a Sarrià. Aquestes dades mostren com els nivells de micropartícules (PM) i òxid de nitrogen (NOx) es multipliquen per 2 i per 6 respectivament, si comparem els nivells que hi ha a la matinada respecte a les hores punta d’entrada i sortida de les escoles. Les mesures dupliquen els nivells diaris recomanats per l’Organització Mundial de la Salut. Aquestes dades provisionals procedeixen de l’estació mòbil que es va situar a la Llosa de Sarrià (Passeig de la Bonanova / Via Augusta) l’octubre a desembre de l’any passat.

Publicitat

La sensació de seguretat de les mares i pares que duen els fills a l’escola en cotxes particulars contrasta amb l’evidència que la contaminació es filtra a l’interior dels vehicles i arriba fins i tot a nivells superiors als de l’exterior.

Perspectives

A l’acte es van valorar les activitats dutes a terme i es va anunciar que es repetiren tant la festa de la primavera per un camí escolar verd com la segona volta ciclista a Sarrià. Totes dues activitats havien tingut un gran èxit. Abans que acabi el curs, es faran reunions per proposar un nou model de mobilitat per a vehicles a Sarrià. La idea és anar reunint voluntats per aconseguir la ZUAP abans de dos anys.

A la reunió hi van participar les candidatures de Barcelona Ciutat Europea, Barcelona És Capital i la CUP Capgirem Barcelona. Les altres candidatures a les eleccions municipals han estat convidades a exposar el seu suport a aquesta iniciativa ciutadana. La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona ha donat suport a la iniciativa veïnal.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix Liderem, una plataforma per agrupar el talent jove i emprenedor

La presentació s'ha fet als Jesuïtes de Sarrià amb convidats com Maria Eugènia Gay o Josep Sánchez Llibre

Neix un moviment veïnal per reivindicar l’esperada reforma de Balmes

Hi ha un retard de set anys en les obres aprovades amb els veïns del tram entre la plaça Joaquim Folguera i plaça Molina

Un militant d’Arran Cassoles entre els encausats per manifestar-se contra SCC

Avui havien de comparèixer davant dels Mossos però no ho han fet i s'han plantat davant la seu de Societat Civil Catalana per denunciar "una cacera política"

Benvinguda Riera de Cassoles!

Torra, Pisarello, ERC i la CUP s'uneixen als veïns per celebrar el canvi de denominació de l'avinguda Príncep d'Astúries per Riera de Cassoles
spot_img

El Suprem confirma 10 anys de presó per al mestre de la Salle Bonanova que va agredir sexualment un alumne

El pederasta Víctor Planas serà engarjolat i haurà d'indemnitzar amb 40.000 euros a la víctima, que també havia sigut el seu fillastre

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí