Publicitat

Barcelona no és París

spot_img

Publicat el 21.6.2016 10:00

La mirada política

Roger Rosich

Roger_Rossich_20141015_105436El 2018 l’antic edifici de la Borsa de Comerç de París obrirà les portes transformat en el nou museu d’art contemporani de la Fundació Pinault.

Publicitat

El multimilionari francès François Pinault i l’ajuntament de la capital francesa van arribar a un acord per tirar endavant el projecte: l’ajuntament cedeix el magnífic edifici en desús i situat al cor de la ciutat (al costat del Louvre) i Pinault finançarà la seva reforma, adequació i museïtzació. Un projecte colossal i brillant. Pinault ja ha contractat al prestigiós arquitecte Tadao Ando per fer la reforma. Pot ser un gran projecte: una façana neoclàssica antiga, un interior modern, una museïtzació actual i la important col·lecció d’art contemporani de Pinault exposada. Centenars de peces exposades, que a demés es podran moure i dialogar entre els altres museus dels quals la Fundació Pinault és impulsora.

Publicitat

Naturalment, el nou museu serà un altre nou pol d’atracció artística, cultural i turística de la ciutat. Un atractiu per una ciutat inabastable en atractius. Però també generarà, clar, molts llocs de treball de forma directa i indirecta a tots els nivells.

La notícia, protagonitzada per Monsieur Pinault i per l’alcaldessa de París, la socialista Anne Hidalgo, em va fer pensar també en l’aposta de política cultural forta que suposava per a la ciutat. I, clar, em va fer pensar en la desapareguda política cultural de la ciutat de Barcelona.

El nou regidor de Cultura i Promoció econòmica de la ciutat, el socialista Jaume Collboni, té molta feina, si vol, només en relació a l’àmbit de museus: es farà la sucursal de l’Hermitage arran de mar? Què se’n farà de l’edifici de la foneria de canons de la Rambla? Hi haurà un museu militar a Barcelona? Hi haurà un nou pla de museus? Es promourà realment Montjuïc com a “Muntanya dels Museus”? Què es decidirà en relació al tàndem museístic de l’Etnològic i el de les Cultures? S’ajudarà en el replantejament general del Museu d’Història de Catalunya? Se li farà realment fàcil a Carmen Cervera perquè el Museu Thyssen Barcelona existeixi a un dels pavellons de sota el MNAC? Com es gestionen o què se’n pensa fer d’espais tan ambiciosos com la Fabra & Coats o el Canòdrom?…

Barcelona no és París ni aquí hi ha lleis de mecenatge dignes perquè els senyors Pinault espanyols i catalans aflorin i inverteixin en cultura; una llei molt necessària i en la qual cal que els polítics avancin. Barcelona no és París, però podria fer molt més per assemblar-s’hi.

Roger Rosich és analista  polític, 1400caràcters.wordpress.com

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"

Torna la cursa inclusiva d’Aspasim: Correm Junts 2025

La jornada se celebrarà el 26 d'octubre i demostrarà, una vegada més, que l'esport pot ser una eina d'inclusió i solidaritat

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí