Societat
El Jardí
Barcelona en Comú ha plantat aquest dijous una paradeta informativa a la
plaça Molina per explicar al veïnat els motius que tenen per
defensar el
carril bici de la Via Augusta. Ho han fet, diuen, davant la “preocupant actitud” que té l’actual govern del PSC al districte i, en particular, per les
declaracions de la regidora Maria Eugènia Gay que fan témer per la seva continuïtat, ha assegurat la portaveu dels comuns al districte,
Munsa Mompió, que ha estat acompanyada pel regidor a l’Ajuntament
Guille López.
La portaveu de BComú al districte ha
retret a Gay que, tot i que hi hagi algunes veus veïnals i no veïnals en contra del carril bici,
“oblidi la mobilització a favor del carril bici” expressada al carrer i en l’Audiència Pública del districte, el Consell Plenari i, en menor mesura, als Consells de Barri. Així mateix,
Mompió ha denunciat que
passin per davant “els interessos del cotxe”, que ocupa el 60% de l’espai públic, “en ple segle XXI amb l’emergència climàtica més present que mai”, i amb tots els indicadors i persones expertes apuntant en la mateixa direcció: que cal fomentar la mobilitat sostenible i
combatre la contaminació a les grans ciutats.
“No sabem si és que el PSC vol assemblar-se més als governs del PP i VOX, que eliminen infraestructures de mobilitat sostenible com els carrils bici, que a ciutats com París i Londres que impulsen polítiques com les que hem impulsat BComú en els darrers vuit anys per fer de la ciutat un espai més sostenible, més verd, més amable i més saludable”, ha dit.
Dubtes sobre l’estudi encarregat per Collboni
BComú té
“dubtes” de
l’estudi encarregat per Jaume Collboni just després de la campanya de les eleccions, en què va acabar convertint-se en nou alcalde de la ciutat. “No sabem quines dades s’estan analitzant ni amb quines dades anteriors es comparen, perquè no tenim coneixement que existeixin”, ha dit Mompió, que critica que e
l govern no hagi compartit informació ni amb la
plataforma impulsora del carril bici,
Bici Augusta, que va seguir molt de prop l’execució de l’obra. Per tot plegat, els comuns conclouen que el PSC està treballant aquest tema “amb certa opacitat”.
En aquesta línia, la portaveu de BComú a Sarrià-Sant Gervasi s’ha preguntat: “
Si el PSC comença per eliminar el carril bici de la Via Augusta, com ens podem creure que realment serà un govern que té com a prioritat lluitar contra el canvi climàtic?”. Per Mompió, la resposta és que “no es poden disfressar de motius tècnics decisions i prioritats que són polítiques” i tampoc es pot disfressar de lluita contra el canvi climàtic suprimir un carril bici. “Inventar-se un traçat alternatiu al carril bici de la Via Augusta és suprimir-lo”, ha conclòs.
“Continuarem sortint al carrer per defensar una infraestructura ciclista segura per desplaçar-se per una via bàsica de circulació com és la Via Augusta”, ha dit
Mompió, que ha recordat que la proposta de construir aquest carril va ser
presentada als pressupostos participatius que la seva formació va impulsar al mandat anterior, amb l’objectiu que la ciutadania decidís en què invertir els recursos municipals, i que va ser la
opció més votada al districte.
Contingut relacionat:
El carril bici de la Via Augusta: el desacord entre l’èxit participatiu i el nou Govern municipal
Marxa per una mobilitat sostenible: “El carril bici de la Via Augusta no es toca”