Dimecres 19, febrer 2025
11.7 C
Sant Gervasi
11.6 C
Sarrià
Publicitat

Començar amb bon peu la tornada de les vacances

Què podem fer? Opinió de Glòria Vilalta

spot_img

Publicat el 3.9.2022 6:30

Opinió

Glòria Vilalta i Grau

Per mi, l’any laboral o organitzatiu comença al setembre. Són molts anys d’escolarització i d’estudis personals meus i dels meus fills. Al setembre, després de les vacances, tot torna a començar, i ens posem objectius i propòsits. També ens organitzem l’agenda de les activitats “extraescolars o extralaborals” que volem fer.

Publicitat

Es pot començar aquest nou període amb un sentiment de “ohhh… han acabat les vacances” o de “torno a tenir un full en blanc per omplir-lo de la manera que jo decideixi”. En el meu cas, el començo amb la il·lusió de qui comença una cosa nova, una nova oportunitat.

Publicitat

Per tal que sigui amb bon peu, per tal que el camí sigui el més fàcil, interessant, nutritiu i bonic possible, hi ha moltes coses que podem fer. La primera, començar amb il·lusió i amb ganes, i sobretot amb la confiança que serà una bona experiència, ens sigui agradable o no. La intenció, l’energia que posem als projectes, són una part molt important del seu resultat final i també del trajecte, que sovint és tan o més necessari que el final.

Part d’aquesta energia la podem posar també a la nostra llar. Desfer-nos del que ja no necessitem i posar ordre ens ajudarà a veure millor el camí i a endreçar-nos les idees. Amb espai i sense entrebancs, l’energia que entri a la nostra llar i, per tant a la nostra vida, podrà fluir molt millor. Recordem que “el que és a dins és a fora”. Quan la casa estigui més buida i endreçada, podrem fer una neteja energètica; podrem renovar l’energia amb una bona ventilació, molta llum i molt sol, i algunes tècniques per netejar energèticament l’espai (sal, encens, herbes remeieres, música o sons harmonitzadors… i sobretot la nostra intenció).

De la mateixa manera, si necessitem un canvi, ens anirà bé moure alguns mobles, imatges o objectes de lloc o fer algun canvi en els colors que en envolten, per exemple. Si ens donem l’oportunitat de sentir què és el que necessita la casa o què necessitem nosaltres  són qüestions que van de bracet, sabrem què hem de fer.

I per acabar, si volem mantenir la bona salut que segur que hem aconseguit a l’estiu, caldrà revisar com dormim i com ens trobem quan estem a casa. Si l’experiència no és positiva, és que cal fer una revisió de la salut de l’espai.

Contacteu amb mi sense compromís si voleu un assessorament per començar amb bon peu aquesta tornada.

Glòria Vilalta i Grau és enginyera especialista en medicina de l’hàbitat, feng shui i benestar personal 

Notícies relacionades

La mort d’un ciclista a Sarrià reunirà una reivindicació per una xarxa de bici més segura

L'acte es farà el 20 de febrer i servirà per rendir homenatge a Hugo Fernández, que va morir a principis d'any al Passeig Sant Joan Bosco

Lecanemab, nou fàrmac per a l’Alzheimer: expectatives i realitat

Està previst que el medicament estigui disponible en el mercat farmacèutic català en menys de dos anys

Els ODS a Infantil i Primària

El pla d'acció amb 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Escola Garbí Pere Verges

Quines propostes de Sarrià-Sant Gervasi passen a la següent fase dels pressupostos participatius?

D'un total de 186, 67 són els projectes per millorar l'espai públic que arriben a l'etapa decisòria: la votació serà el mes d'abril

Temes relacionats

Drill, baby, drill!

L'opinió d'Àlex Quevedo sobre les conseqüències de l'arribada de Trump a la presidència dels Estats Units

L’alcalde ens visita

"Però si es llegeix la lletra petita, aquesta invitació no va adreçada a tots els veïns del districte", escriu Saumell

Agrair acabar i començar

L'opinió de Glòria Vilalta sobre els aprenentatges i les oportunitats que venen amb l'inici d'un any nou

‘Mirar lluny’

L'opinió de Glòria Vilalta sobre la necessitat d'observar el Món en perspectiva
spot_img

La mort d’un ciclista a Sarrià reunirà una reivindicació per una xarxa de bici més segura

L'acte es farà el 20 de febrer i servirà per rendir homenatge a Hugo Fernández, que va morir a principis d'any al Passeig Sant Joan Bosco

Quines propostes de Sarrià-Sant Gervasi passen a la següent fase dels pressupostos participatius?

D'un total de 186, 67 són els projectes per millorar l'espai públic que arriben a l'etapa decisòria: la votació serà el mes d'abril

Detinguts quatre vigilants de seguretat per agressions de matinada al carrer Tuset

La policia els va arrestar després que actuessin amb violència contra un grup de turistes que sortia d'una discoteca de Galvany

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí