Publicitat

El govern Rajoy II

spot_img

Publicat el 27.12.2016 9:30

La mirada política

Roger Rosich

Ja s’han posat a treballar, si és que ho han deixat de fer al llarg d’aquest any “en funcions”. El govern del PP torna a treballar i amb un necessari replantejament. Res excessiu, cap gran avenç, però uns certs aires de canvi, més per la conveniència parlamentària que per a res més.

Publicitat

Rajoy té en marxa un govern del Partit Popular i per al Partit Popular. El Partit compta i molt. María Dolores de Cospedal com a ministra de Defensa i com a secretària general de la formació, com a exemple. Ja veurem, però, si arribat el moment no ha de fer un pas enrere en el partit… Les coses, vulgui o no Rajoy, també es mouran dins del “Gran Partit” espanyol, perquè noves generacions i nous dirigents demanaran el seu lloc. Digues-li Núñez Feijóo, digues-li Cristina Cifuentes, digues-li Soraya Sáenz de Santamaría, que deixant de ser portaveu i assumint el “Ministeri per Catalunya” pot mantenir un renovat protagonisme i pes polític en l’agenda nacional.

Publicitat

Íñigo Méndez de Vigo, ministre de Cultura i Educació, està demostrant com a portaveu, cada divendres davant dels mitjans, un tarannà conciliador i afable, recitador de frases fetes, amb humor, allunyat de l’arrogància de la vicepresidenta.

La vicepresidenta guanya el perfil polític que li faltava i el càrrec de portaveu també n’augmenta, perdent el perfil tecnòcrata de Sáenz de Santamaría. Rajoy ha sabut jugar les cartes dels seus ministres. Doble encert.

Dubto en canvi, que substituir Jorge Fernández Díaz a Interior per l’exalcalde de Sevilla Juan Ignacio Zoido sigui cap millora, com mantenir tota la insolència de Cristóbal Montoro a Hisenda…

Zoido, important exalcalde del PP del sud, per a jubilar-se dalt de tot, i un destacat alcalde del nord que es promociona pel futur: el santanderí Íñigo de la Serna porta Foment i les decisions sobre els AVE, el Corredor Mediterrani o la gestió de Rodalies.

Un executiu que manté també a les seves carteres els “padrins” de la “recuperació” econòmica espanyola: Luis de Guindos a Economia, i la ministra Fátima Báñez a Treball… Si pot ser, “i la cosa funciona”, per a Rajoy millor no canviar res, i els ministres Catalá i García Tejerina segueixen a Justícia i a Agricultura.

I una quota catalana al buit ministeri de Sanitat: Dolors Montserrat, que és ministra 50% perquè és catalana i 50% perquè és dona, en un govern on feia falta algú de Catalunya i on feia falta alguna dona més, malauradament en un govern on encara són minoria.

Roger Rosich és analista polític, 1400caracters.worpress.com

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo

En quin percentatge ens afecta el Fengshui?

"El Fengshui ens afecta? Sí, i tant. Determina la nostra vida? No al 100 %, però sí en una tercera part": l'opinió de Glòria Vilalta

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

L’AV Bonanova celebra el 50è aniversari amb un concert

L'Orquestra Simfònica Vozes amenitzarà la celebració de la plataforma veïnal, que enguany també serà reconeguda amb la Medalla d'Honor de Barcelona

Com afronta Barcelona la protecció del litoral davant del canvi global?

Els canvis al litoral de Barcelona, que han permès un major ús per part dels ciutadans i han millorat la biodiversitat, també han fet la costa urbanitzada més vulnerable

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]