Publicitat

Es reprèn la perforació del túnel de l’L9 i L10 al tram central a Sarrià-Sant Gervasi

Aturada des de finals de febrer pel desgast de la màquina, Territori preveu arribar a Mandri pel subsol aquest estiu i avançar en les estacions

spot_img

Publicat el 14.5.2024 8:39

Societat

El Jardí

Sense presidència de la Generalitat, però amb la maquinària de la línia 9 del metro de nou en marxa. El departament de Territori ha informat aquest dilluns, l’endemà de les eleccions al Parlament del 12-M, la represa de l’excavació del túnel del tram central de l’L9 i L10 del metro de Barcelona al seu pas per Sarrià-Sant Gervasi, un cop finalitzades les tasques de manteniment de l’eina perforadora, aturada des de finals de febrer per un “desgast” com va avançar La Vanguardia.

Publicitat

En concret, s’ha revisat i posat a punt la roda de tall de la màquina per encarar el tram de mig quilòmetre que resta de perforació del subsol fins a l’estació de Mandri, on es preveu que s’arribi aquest estiu. En paral·lel, segons Territori, han continuat i estan avançant els treballs a les futures estacions de Mandri i de Sarrià i la instal·lació de la llosa intermèdia al túnel.

Publicitat

Un cop arribi a aquest punt, la màquina es revisarà novament -ja estava previst fer-ho- i es planificaran les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps el tram d’1,6 quilòmetres que restarà del túnel subterrani.

L’estat de les futures estacions de Mandri, Sarrià i el Putxet

Pel que fa a les estacions de l’L9 i L10 en construcció, a Mandri s’està treballant ja en el futur vestíbul i la sortida d’emergència, en unes obres que tindran tallada fins a finals del 2025 la circulació de vehicles a la confluència amb el passeig de la Bonanova. A Sarrià, es va una mica més enrere i s’ha excavat prop del 70% del pou, però també estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens. I al Putxet, l’obra del pou subterrani encara s’ha de començar a construir.

La finalització del tram central de l’L9 i L10 del metro permetrà connectar els extrems de la línia que actualment estan en servei, amb una demanda total de 23 milions de passatgers anuals.

La Generalitat preveu que l’L9 arribi a Sarrià l’any 2027

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El carrer Doctor Ferran es tancarà totalment per les obres del metro

Arran de la construcció de l'estació de Manuel Girona, també hi haurà diverses línies afectades de bus de TMB

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Gaudir dels regals de cada dia

"Si féssim una llista conscient de tota l’abundància de la nostra vida, probablement ens sorprendríem": l'opinió de Glòria Vilalta

Els nens del Tècnic Eulàlia estem de celebració

"Era una mena d’oasi solitari i valent, com un centre de pacífica resistència cultural i pedagògica"
spot_img

El carrer Doctor Ferran es tancarà totalment per les obres del metro

Arran de la construcció de l'estació de Manuel Girona, també hi haurà diverses línies afectades de bus de TMB

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Els nens del Tècnic Eulàlia estem de celebració

"Era una mena d’oasi solitari i valent, com un centre de pacífica resistència cultural i pedagògica"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]