Publicitat
spot_img

Es reprèn la perforació del túnel de l’L9 i L10 al tram central a Sarrià-Sant Gervasi

Aturada des de finals de febrer pel desgast de la màquina, Territori preveu arribar a Mandri pel subsol aquest estiu i avançar en les estacions

Publicat el 14.5.2024 8:39

Societat

El Jardí

Sense presidència de la Generalitat, però amb la maquinària de la línia 9 del metro de nou en marxa. El departament de Territori ha informat aquest dilluns, l’endemà de les eleccions al Parlament del 12-M, la represa de l’excavació del túnel del tram central de l’L9 i L10 del metro de Barcelona al seu pas per Sarrià-Sant Gervasi, un cop finalitzades les tasques de manteniment de l’eina perforadora, aturada des de finals de febrer per un “desgast” com va avançar La Vanguardia.

Publicitat

En concret, s’ha revisat i posat a punt la roda de tall de la màquina per encarar el tram de mig quilòmetre que resta de perforació del subsol fins a l’estació de Mandri, on es preveu que s’arribi aquest estiu. En paral·lel, segons Territori, han continuat i estan avançant els treballs a les futures estacions de Mandri i de Sarrià i la instal·lació de la llosa intermèdia al túnel.

Publicitat

Un cop arribi a aquest punt, la màquina es revisarà novament -ja estava previst fer-ho- i es planificaran les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps el tram d’1,6 quilòmetres que restarà del túnel subterrani.

L’estat de les futures estacions de Mandri, Sarrià i el Putxet

Pel que fa a les estacions de l’L9 i L10 en construcció, a Mandri s’està treballant ja en el futur vestíbul i la sortida d’emergència, en unes obres que tindran tallada fins a finals del 2025 la circulació de vehicles a la confluència amb el passeig de la Bonanova. A Sarrià, es va una mica més enrere i s’ha excavat prop del 70% del pou, però també estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens. I al Putxet, l’obra del pou subterrani encara s’ha de començar a construir.

La finalització del tram central de l’L9 i L10 del metro permetrà connectar els extrems de la línia que actualment estan en servei, amb una demanda total de 23 milions de passatgers anuals.

La Generalitat preveu que l’L9 arribi a Sarrià l’any 2027

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Pressupostos per al districte i bateria d’obres per al 2026

El novembre polític al districte ve marcat pels consells de barri, les discrepàncies entre partits i l’impuls de nous projectes urbans.

La pesta porcina impacta Collserola: l’última hora i les restriccions per no propagar el brot

La Generalitat parla de "crisi sanitària", multarà les persones que se saltin restriccions i activa 400 efectius per controlar la propagació

El sarrianenc Josep F. Ràfols, un àngel de tres ales que va ser el primer biògraf de Gaudí 

Tot i ser arquitecte, pintor, historiador i tractadista d’art, és possible que avui gairebé ningú recordi aquest personatge discret i savi

Mou-te, mou-ho

Convé airejar, ventilar, fer que hi hagi renovació de l’ambient. És aconsellable per a la nostra salut, per no respirar altes concentracions de tòxics, però també per al nostre benestar mental, a nivell més subtil
spot_img

Pressupostos per al districte i bateria d’obres per al 2026

El novembre polític al districte ve marcat pels consells de barri, les discrepàncies entre partits i l’impuls de nous projectes urbans.

La pesta porcina impacta Collserola: l’última hora i les restriccions per no propagar el brot

La Generalitat parla de "crisi sanitària", multarà les persones que se saltin restriccions i activa 400 efectius per controlar la propagació

El sarrianenc Josep F. Ràfols, un àngel de tres ales que va ser el primer biògraf de Gaudí 

Tot i ser arquitecte, pintor, historiador i tractadista d’art, és possible que avui gairebé ningú recordi aquest personatge discret i savi

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí