Publicitat

Es reprèn la perforació del túnel de l’L9 i L10 al tram central a Sarrià-Sant Gervasi

Aturada des de finals de febrer pel desgast de la màquina, Territori preveu arribar a Mandri pel subsol aquest estiu i avançar en les estacions

spot_img

Publicat el 14.5.2024 8:39

Societat

El Jardí

Sense presidència de la Generalitat, però amb la maquinària de la línia 9 del metro de nou en marxa. El departament de Territori ha informat aquest dilluns, l’endemà de les eleccions al Parlament del 12-M, la represa de l’excavació del túnel del tram central de l’L9 i L10 del metro de Barcelona al seu pas per Sarrià-Sant Gervasi, un cop finalitzades les tasques de manteniment de l’eina perforadora, aturada des de finals de febrer per un “desgast” com va avançar La Vanguardia.

Publicitat

En concret, s’ha revisat i posat a punt la roda de tall de la màquina per encarar el tram de mig quilòmetre que resta de perforació del subsol fins a l’estació de Mandri, on es preveu que s’arribi aquest estiu. En paral·lel, segons Territori, han continuat i estan avançant els treballs a les futures estacions de Mandri i de Sarrià i la instal·lació de la llosa intermèdia al túnel.

Publicitat

Un cop arribi a aquest punt, la màquina es revisarà novament -ja estava previst fer-ho- i es planificaran les tasques necessàries per excavar fins a l’estació de Lesseps el tram d’1,6 quilòmetres que restarà del túnel subterrani.

L’estat de les futures estacions de Mandri, Sarrià i el Putxet

Pel que fa a les estacions de l’L9 i L10 en construcció, a Mandri s’està treballant ja en el futur vestíbul i la sortida d’emergència, en unes obres que tindran tallada fins a finals del 2025 la circulació de vehicles a la confluència amb el passeig de la Bonanova. A Sarrià, es va una mica més enrere i s’ha excavat prop del 70% del pou, però també estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens. I al Putxet, l’obra del pou subterrani encara s’ha de començar a construir.

La finalització del tram central de l’L9 i L10 del metro permetrà connectar els extrems de la línia que actualment estan en servei, amb una demanda total de 23 milions de passatgers anuals.

La Generalitat preveu que l’L9 arribi a Sarrià l’any 2027

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’adeu de l’Art Floral: la icònica floristeria del carrer Balmes s’acomiada

Amb més de 70 anys d’història, tanca un referent de la flor artificial a Barcelona

Allà on el cel toca la ciutat: un viatge a l’Observatori Fabra

123 anys d’astronomia, meteorologia i història al cor de Collserola

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo

Cuidar aquells que cuiden: una responsabilitat col·lectiva

Les persones que cuiden en l'àmbit no formal, majoritàriament dones, assumeixen aquest rol sense preparació prèvia, en contexts marcats per l'esgotament, la incertesa, la precarietat i la solitud
spot_img

Allà on el cel toca la ciutat: un viatge a l’Observatori Fabra

123 anys d’astronomia, meteorologia i història al cor de Collserola

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo

Cuidar aquells que cuiden: una responsabilitat col·lectiva

Les persones que cuiden en l'àmbit no formal, majoritàriament dones, assumeixen aquest rol sense preparació prèvia, en contexts marcats per l'esgotament, la incertesa, la precarietat i la solitud

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí